حمایت از هنرمندان شهرستانی در دستور کار است هر چند که بودجه مرکز هنرهای نمایشی در حوزه هنری به میلیارد هم نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوروش زارعی در اولین نشست رسانه‌ای مدیریتی خود به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در خصوص برنامه‌های خود در این حوزه گفت: بخش تئاتر حوزه هنری باید بر اساس اهداف و آنچه که حوزه در زمینه هنرهای نمایشی برای خود مشخص کرده است، حرکت کنیم. البته راه ما و راه تئاتر کشور یکی است. همه ما یک هدف را در بخش‌هایی از تئاتر دنبال می‌کنیم و مخالف جریان حرفه‌ای تئاتر کشور نیستیم. قطعاً از افرادی که در حوزه تئاتر حرفه‌ای هستند نیز در جایگاه خودشان استفاده خواهیم کرد و از آنها کمک نیز می‌خواهیم.

وی ادامه داد:  وقتی در این جایگاه و پست مدیریتی قرار گرفتم از همان ابتدا نیز زمان رفتنم هم فرا رسیده است و قرار است که بار تئاتر حوزه هنری را نیز به دوش بکشم، برای این مدت برنامه‌هایی داریم. بر اساس همان سیاست و اهدافی که داریم می‌خواهیم به جریان حرفه‌ای تئاتر بپردازیم. نکته‌ی حائز اهمیت این است که بر اساس سیاست و اهداف مشخص شده در حوزه هنری برای رسیدن به آن تلاش کنیم و خیلی به دنبال این نیستیم که بگوییم این کار و آن کار را انجام داده‌ایم.

زارعی با اشاره به اینکه قطعاً به دنبال اجراهای نمایشی حرفه‌ای در سالن‌های حوزه هنری هستیم، افزود: بودجه ما بسیار اندک است و می‌خواهیم از جوان‌های خوش فکر و خوش ایده و همچنین هنرمندان حرفه‌ای در ادامه مسیر پیش‌رو استفاده کنیم. درهای حوزه هنری از این به بعد  به روی همه هنرمندان باز است و از آنها می‌خواهم دست من را بگیرند و استدعا می‌کنم دوستانم نه به من بلکه دست تئاتر حوزه هنری را بگیرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان این مطلب که سال جاری پایه‌هایش بنا بر اقتصاد مقاومتی گذاشته شده است،‌ گفت: باید راهکارهایی را برای تأمین بودجه با توجه به کمک هزینه اندکی که در این بخش اختصاص داده شده است، پیدا کنیم تا هم تماشاگر داشته باشیم و هم مردم بتوانند از تئاتر حوزه هنری استفاده کنند. اعتقادمان بر این است مردم ولی‌ نعمت‌های ما هستند اگر ‌آنها نیایند کار ما را ببینند هیچ هویتی و ارزشی در کار ما نخواهد داشت. بنابراین باید تلاش کنیم مردم با تئاتر آشتی کنند. بی‌تعارف باید بگویم که بیشتر خودمان مخاطب کارهای خودمان هستیم به این معنی که افراد تئاتری به دیدن نمایش‌های دیگر همکار خود می‌روند.

وی بیان کرد: کیفیت در آثارمان را باید بالا ببریم تا مردم از آثارمان استقبال کنند. ما یک ایده‌ای را  با عنوان دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هدف در دستور کارداریم که با این روش بتوانیم تئاتر را که هنر تأثیرگذاری است بین مردم ببریم. هنوز هستند افرادی که نسبت به این مقوله گارد دارند. این در شرایطی است که رهبر عظیم‌الشأن‌مان بارها در سخنانشان اعلام کرده‌اند «تئاتر فراتر از منبر است».

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص حمایت ویژه از هنرمندان شهرستانی گفت: من اعتقاد عجیبی به بچه‌های شهرستانی دارم و فکر میکنم استعدادها از همینجا بوجود آمدند و حمایت از هنرمندان شهرستانی در دستور کار است هر چند که بودجه مرکز هنرهای نمایشی در حوزه هنری به میلیارد هم نمی رسد اما با این اندک بودجه باید کارها صورت بگیرد.

زارعی افزود: معضلی که تئاتر امروز با آن روبه‌رو هستیم نمایش‌های کمدی است که با عنوان تئاتر آزاد به روی صحنه می‌رود که شاید بسیاری از خانواده‌های نجیب ایرانی جرأت نمی‌کنند به دیدن این نمایش‌ها بروند. ما می‌خواهیم توجه ویژه‌‌ای به حوزه هنری در مقوله کمدی و طنز داشته باشیم و شروع کارمان با اجرای امیر کربلایی زاده به عنوان نمایش‌های «استند‌آپ کمدی» است. ما به دنبال کمدی سالم و پاک هستیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان بیان کرد: یکی دیگر از توجهاتی که قرار است به شهرستان‌ها داشته باشیم جشنواره‌هایی است که آنها برگزار می‌کنند. جشنواره «تیرینگ» در استان مازندران که از میان سایر جشنواره‌ها انتخاب شده تا حمایت بیشتری از آن شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار