رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران از ایجاد شعب تخصصی ویژه سرقت در دادگاه عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک ریاست کل دادگستری استان تهران و معاونان قضایی با رئیس محاکم و معاونان ستادی و سرپرستان مجتمع های قضایی دادگاه های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

عباس پوریانی رئیس کل محاکم با تبریک دهه مبارک فجر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و حضرت امام (ره) اظهار داشت: ما در این ایام ارزشمند و عزیز در آستانه سالروز عملیات والفجر 8 که در تاریخ 21 بهمن ماه 1364 صورت پذیرفته و طی آن محاصره غرور آفرین شهر فاو عراق از دست دشمن بعثی آزاد گشت، قرار داریم که جا دارد طی این روزها یادی از شهدای جنگ تحمیلی نماییم. امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد که همواره ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل (ره) باشیم.

 رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه شهر تهران پیشانی دستگاه قضایی است، گفت: در شهر تهران معضلات بسیاری وجود دارد و این میزان مشکلات در موضوعات مختلف قابل مقایسه با سایر استان ها نیست و شایسته است که مسئولان استانی و قوه قضاییه نگاه ویژه ای به شهر تهران داشته باشند.

وی با تأکید براینکه به واسطه پیگیری های صورت گرفته این مسائل و مشکلات به نحوی به سمع و نظر ریاست قوه قضائیه منعکس شده است، افزود: ما هرگز محاکم تهران را به صورت جزیره مستقل و جدا از هم نمی بینیم؛ چرا که همه در واقع جزء یک خانواده هستیم و مشکلات دادگاه های تجدیدنظر و دادسراهای عمومی و انقلاب تهران را مشکلات خودمان می دانیم و دادسرا، محاکم و تجدیدنظر لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر غیر از این تصور شود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و در نهایت مردم متضرر خواهند شد.

 رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب با اشاره به ایجاد شعب تخصصی ویژه سرقت، گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به موضوع سرقت نیازمند تخصص و مهارت خاص و از اهمیت بسزایی برخوردار است، تعدادی از قضات باتجربه را اختصاص به شعب سرقت اختصاص داده ایم تا دقت رسیدگی به جرم بیش از پیش افزایش یابد.

پوریانی فعالیت قضات را حضور در خط مقدم جبهه عدالت دانست و گفت: در رسیدگی به پرونده های قضایی، قضات در خط مقدم جبهه عدالت حضور دارند، چرا که در کنار پرونده های مهم کیفری، پرونده های بسیار سنگین حقوقی با خواسته هزار میلیارد تومانی و پرونده های خانواده وجود دارد که در این راستا ما سعی کردیم با برگزاری جلسات مستمر کاهش موجودی شعب را که یکی از گله مندی های مردم از عملکرد قوه قضاییه در بحث اطاله دادرسی است و این موضوع مهم برای ما از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده را پیگیری و رصد کنیم و در کنار آن با تدوین برنامه هایی که باعث بروز اطاله دادرسی می شود، عوامل ایجاد آن شناسایی و راهکارهایی هم ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در مجتمع های قضایی کار گروهی به طور مستقل و مجزا ایجاد و رئیس هر واحد قضایی رئیس این کمیته است تا به این طریق بر این مشکل فائق شویم و در نهایت هم تا این لحظه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب با بیان اینکه بازرسی های جاری، دارای اثرات بسیاری بوده، عنوان داشت: ما در برنامه های خودمان در حال اتمام چهارمین دوره بازرسی ها از مجتمع های قضایی تهران  هستیم و طی این مدت بازرسی دقیق دوره ای، موردی و سرزده صورت پذیرفته و از تک تک شعبات محاکم بازدید شده و طی آن نیز از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده های قضایی قرار گرفته ایم و در صورت بروز نواقص احتمالی موارد به صورت مستدل به مدیران و همکاران تذکر داده شده و راهنمایی لازم نیز ارائه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار