اصفهان؛

اخطار پلیس راهور اصفهان به ۵۷۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی

پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، ۵۷۰ هزار و ۵۵ دستگاه خودروی فاقد برگ معاینه فنی را در ۱۰ ماهه امسال مورد اعمال قانون قرار داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ «غلامرضا شهریاری» رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب به گفت: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا جلوگیری از تردد خودروهای دارای نقص فنی است که در این زمینه تمامی خودروهایی کهاز زمان تولید آن‌ها پنج سال گذشته لازم است تا به مراکز معاینه فنی مراجعه و برگ سلامت خودروی خودرا دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه پلیس در این زمینه به طور جدی ورود پیدا کرده و تنها در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۵۷۰ هزار و ۵۵ دستگاه خودروی فاقد برگ معاینه فنی را مورد اعمال قانون قرار داده استافزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش داشته است. 

این مقام مسئول عنوان داشت: همچنین در این مدت تعداد ۴۰۷ هزار و ۱۳۹ دستگاه خودرو نیز به علت تخلف سرعت غیر مجاز توسط دوربین‌های نصب شده در بزرگراه‌های سطح استان اعمال قانون شدند. 


سرهنگ شهریاری با بیان اینکه سرعت مجاز در بزرگراه‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت است گفت: به تمامی رانندگان توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی به تابلو‌ها و علائم در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها توجه داشته باشند و طبق سرعت مجازی که برای آنان تعریف شده به رانندگی بپردازند. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان در خصوص ارسال جرایم رانندگی از طریق پیامک به رانندگان گفت: در حال حاضر تعدادی از دوربین‌های سطح شهر و بزرگراه‌ها به سیستم اجرائیات راهور ناجا متصل شده و در صورت ثبت هرگونه تخلف، پیامک آن با ذکر تاریخ و ساعت، نوع تخلف و میزان جریمه به تلفن همراه رانندگان متخلف ارسال می‌شود. 

این مقام انتظامی عنوان داشت: البته هنوز همه دوربین‌ها به این سیستم متصل نشدند ولی این به این معنی نیست که اگر پیامکی برای راننده متخلف ارسال نگردید آن تخلف نیز توسط دوربین ثبت نشده است بلکه رانندگان می‌بایست برای آگاهی از خلافی‌های خود به دفا‌تر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و پرینت خلافی‌های خود را دریافت کنند. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.