نخستین موزه موسیقی خصوصی و رسمی کشور در شهر اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در آیین افتتاح این موزه گفت: اگر ما کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار نکنیم، اعتلای کشور نیز محقق نخواهد شد.  

سمیع الله حسینی مکارمی افزود:  عشق به موسیقی و فرهنگ ایرانی باعث می شود هنرمندان اقدام به چنین کارهایی کنند. 


نخستین موزه موسیقی خصوصی کشور در اصفهان

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به بحث مشارکت مردم و بخش خصوصی بوِیژه موزه در سازمان میراث فرهنگی توجه جدی شده اما دامنه فعالیت این سازمان گسترده است و شامل میراث فرهنگی ناملموس و ملموس می شود که بخش اعظم آن نیز میراث معنوی است.  

وی افزود: اهمیت حفاظت، معرفی و شناخت میراث معنوی کمتر از میراث ملموس نیست و اصفهان که در هر دو زمینه میراث معنوی و ملموس سرآمد است، باید شروع کننده چنین فعالیت های بزرگی باشد. 

حسینی مکارمی به شش مرحله دیگر موزه موسیقی اصفهان که قرار است در آینده ادامه یابد، اشاره کرد و گفت: باید کمک کنیم تا شش فاز دیگر این موزه با حمایت سازمان میراث فرهنگی و دولت به سرانجام برسد.  

وی یادآور شد: سیاستگذاری، نظارت و حمایت صحیح معنوی و مادی باعث می شود که از میراث به نحو مطلوب استفاده کنیم.    

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون برنامه ریزان کشور متوجه شده اند که کار باید به مردم واگذار شود و اصفهان با این همه زمینه فعالیت و سابقه فرهنگی و هنری، باید در شاخه تخصصی موزه ها نیز سرآمد کشور باشد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: موسیقی ، موزه ، اصفهان ، نخستین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.