فطانت، از ورود اوراق رهنی به بازار سرمایه برای تحریک بخش مسکن و خروج این بازار از رکود در سال جاری خبر داد.

ارزش بورس تهران به 120 میلیارد دلاری رسیدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بورس تهران دوران بسیار سختی را از لحاظ تاریخی در یک سال گذشه سپری کرد که در این دوران سخت همراهی اصحاب رسانه در تجهیز بازار و افکار روشنفکری نقش مهمی را ایفا کرد.

وی در ادامه از وضعیت بازار سرمایه گفت: در خصوص عملکرد سرمایه‌گذار خارجی و همچنین انتظار ابزارهای جدید توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه به 420 میلیارد تومان رسیده و بورس تهران 120 میلیارد دلاری شده است.

فطانت در ادامه عنوان کرد: شاخص کل فرابورس امسال از 62 هزار و 461 واحد به عدد 77 هزار و 700 رسیده است این در حالی است که بیش از 23 درصد تا این لحظه شاخص کل بورس افزایش داشته است.

پیش‌بینی 140 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از برنامه‌های بورس را کمک به تعیین تکلیف بدهی دولت به شرکت‌ها ذکر کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین مطالبات را شرکت مپنا دارد که در قالب اسناد خزانه اسلامی تعیین تکلیف شد این در حالی است که رقم 140 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 95 پیش‌بینی شده و با تصویب مجلس در بازده دو تا 3 ساله وضعیت مطالبات دولت که دغدغه همگان است حل خواهد شد و حل شدن این موضوع تحریک اساسی در شرکت‌ها و گروه بانکی بورس ایجاد می‌کند.

فطانت در خصوص افزایش 2 هزار واحدی روزانه شاخص بورس گفت: بر اساس وعده‌های صورت گرفته باز کردن دامنه نوسان به حجم مبنا انجام شده است و اینکه بازار دارد با سرعت بیشتری تخلیه می‌کند و شاهد رشد 2 هزار و 1000 واحدی و کم و بیشتر شاخص هستیم نتیجه این اقدامات است و مطالباتی که در این زمینه در سازمان بورس وجود داشت در حال به نتیجه نرسیده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهور عرضه 10 هزار میلیارد تومان اوراق جدید رهنی پیش‌بینی شده است این در حالی است که با تمهیدات صندوق بازار بدهی از منابع بازار سرمایه منفک است و سازمان به خوبی عمل خواهد کرد که رشد بازار بدهی در کنار بازار سهام به طریقی بشد که آثار زیان‌باری در بازار سهام نداشته باشد.

** ورود اوراق رهنی به بازار سرمایه برای  تحریک بخش مسکن

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود اوراق رهنی به بازار سرمایه برای تحرک بخش مسکن و خروج این بازار از رکود در سال‌جاری خبر داد.

فطانت در ادامه افزود : دستورالعمل اوراق رهنی را سازمان بورس اعلام کرده و مراحل تصویب آن صورت گرفته و بانک مسکن در صدد است 3 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی عرضه کند.

وی در ادامه با اشاره به وجود رکود در بازار مسکن گفت: در تلاش هستیم با انتشار این اوراق بخش مسکن را تحریک کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اوراق رهنی امسال بر روی تابلو بیاید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار