کنفرانس یک‌روزه‌ احیای نوزاد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: احیای نوزاد شامل اصول احیای نوزاد، نخستین گام‌های مهم برای احیای، تهویه با فشار مثبت، فشردن قفسه سینه، انتوباسیون و لوله‌گذاری، دارودرمانی در احیاء و هم‌چنین اصول اخلاقی احیا و مراقبت‌ در پایان زندگی نوزاد مورد بررسی تئوری و عملی به صورت کار با مولاژ از جمله محورهای مورد بررسی در این کنفرانس است.

 مریم زمانی‌پور در خصوص اهداف این کنفرانس گفت: با توجه به اینکه احیای نوزادان با احیای کودکان و بزرگ‌سالان متفاوت است و همین‌طور به علت اهمیت احیای نوزادان در لحظه تولد این کنفرانس یک‌روزه را طراحی کردیم که در حاشیه‌ آن نیز کارگاه عملی احیای نوزادان برگزار خواهد شد.

وی افزود: به‌طور کلی، در 90 درصد از تولد‌ها نوزادان به‌طور طبیعی مرحله‌ خطیر شروع تنفس را با موفقیت طی می‌کنند و در 10درصد باقی مانده اکثر موارد با انجام برخی از اقدامات احیا موفق به تنفس طبیعی می‌شوند و تنها یک درصد نیاز به اقدامات پیشرفته‌ احیا شامل تزریق دارو دارند.

وی یک درصد از کل موالید را رقم قابل توجهی دانست و افزود: خط مقدم احیای نوزادان در لحظه تولد بدون شک ماماها هستند که باید در این زمینه نیز آموزش‌های تکمیلی و ضمن خدمت دریافت کنند و علاوه بر این، در خصوص زایمان‌های پرخطر حتما به ازای هر فرزند باید فرد متبحر و آموزش دیده برای احیای نوزاد در تیم پزشکی همکاری داشته باشد.

زمانی‌پور ضمن پراهمیت خواندن لحظه‌ تولد و احیای به موقع و صحیح نوزاد برای دستیابی به تنفس طبیعی گفت: تنفس به موقع برای نوزادان از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اختلال در تنفس به طور مستقیم منجر به صدمات سلول‌ های مغزی و ارگان‌های حیاتی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ این کنفرانس با حضور اساتید و پزشکان برجسته‌ بیمارستان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات نوزادان و انجمن تخصصی نوزادان ایران برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.