مدیر کل بهزیستی مازندران از راه اندازی نخستین مرکز حمایت از زنان خشونت دیده و در معرض خشونت (خانه امن ) در مازندران خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید سعید آرام افزود: زنانی که مورد آزار و خشونت همسرانشان قرار گرفته اند دراین خانه امن واقع در ساری به مدت محدودی نگهداری و از امکانات خوراک ، فضا و خدمات تخصصی مشاوره ای بهره مند می شوند .

وی ادامه داد :ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و روانشناسی برای زنان آزار دیده و خانواده آنان ، بخش مهم و تخصصی فعالیت خانه امن است تا زمینه رفع مشکلات و بازگردانده شدن آنان به آغوش خانواده هایشان فراهم شود .

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه حداکثر مدت نگهداری زنان در خانه امن 10 روز است ، افزود: هرچند این زمان قطعیت ندارد و در صورت لزوم و رفع نشدن مشکل ، می توانند بیشتر در این مرکز حضور داشته باشند .

وی در خصوص نحوه شناسایی زنانی که مورد آزار همسرانشان قرار گرفته اند ، گفت :اکثر این زنان به صورت خود معرف و با مراجعه به 11 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان مازندران شناسایی می شوند .

آرام شماره تماس 123 را به عنوان راهی دیگر برای شناسایی زنان خشونت دیده برشمرد و ادامه داد : زنانی که با این شماره تماس می گیرند تا مشکلات خود را با مددکاران بهزیستی درمیان بگذارند ، از این طریق شناسایی می شوند .

وی با اشاره به اینکه آمار زنانی که مورد آزار همسرانشان قرار می گیرند در جامعه نهفته است ، افزود : با توجه به شرایط فرهنگی و پرهیز از بیان اینگونه مسائل از سوی زنان ، آمار دقیقی دراین زمینه وجود ندارد .

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : با توجه به ضرورتی که در جامعه احساس می شد نخستین مرکز حمایت از زنان خشونت دیده و در معرض خشونت (خانه امن ) مازندران راه اندازی شد تا همگام با دیگر مراکز حمایتی ، خدمات دهی به زنان را انجام دهد.

وی به فعالیت 11 مرکز اورژانس اجتماعی در مازندران اشاره کرد و گفت : مرکز دیگری نیز دهه فجر امسال در آمل به بهره برداری رسید تا چتر خدمات دهی به افراد از این طریق افزایش یابد .

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.