اصول تعهد سیاسی، عدالت اجتماعی، مشارکت مردم ومشارکت بین بخشی اساسی ترین اصول برای سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ناصر کلانتری قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: صبح امروز در آیین افتتاح مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد گفت:توزیع عادلانه منابع سلامت،تعهد وپشتیبانی کامل سیاسیون وحاکمیت کشور از حوزه سلامت مردم که گواه آن توزیع وتخصیص منابع حتی دوران جنگ تحمیلی که کشور حداقل درآمد را داشت بالاترین میزان اعتبارات داشت.

وی بااشاره به تعابیر مختلف از اصل مشارکت وهمکاری که بخشی از آن با حضور خیرین در تامین زیرساخت ها و امکانات بهداشتی است گفت: این توفیق خیرین است که منابع و ثروت های خود را برای تامین سلامت مردم هزینه می کنند.

به گفته وی،ارتقای سلامت مردم از راه توانمندسازی آنها برای درست زندگی کردن وکمتر بیمارشدن نیز رسالت مراکز سلامت است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:ما باید به گونه ای زندگی کنیم که از بیماری جلوگیری کنیم یا کمتر دچار بیماری و متحمل پرداخت هزینه های گزاف درمان برای خود وجامعه شویم.

کلانتری، حق وتکلیف را دو جنبه سلامت دانست و افزود: مشارکت مردم در مراقبت آنها از سلامتیشان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه در برخی موارد از اموالمان بیش از جانمان مراقبت می کنیم گفت:انسان می تواند با احترام به قوانین وقواعد وقانون مداری شهروندان در رعایت حقوق دیگران و حق حیات برای خود و دیگران سالم ودرست زندگی کند وکمتر دچار بیماری ومشکلات وعوارض آن شود.

به گفته وی،مشارکت بین بخشی سلامت امری چند وجهی است.

کلانتری، مشارکت مردم و مشارکت بین بخشی در تامین سلامت را دو اصل مهم در حوزه بهداشت برشمرد و گفت:امید است با راه اندازی این مرکز سلامت در شهر نوش آبادبخشی از زنجیره سلامت در اختیار مردم این شهر قرار گیرد و خودشان نیز با توانمندسازی در سالم زندگی کردن سلامت خود و جامعه را ارتقا دهند.

قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت در پایان با تقدیر از زحمات خیرین ومسوولان حوزه سلامت در این منطقه بر مشارکت مردم وبین بخشی سلامت به ویژه از طریق تربیت در آموزش و پرورش تاکید کرد.

آیین افتتاح مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد با تقدیر قایم مقام معاونت بهداشت وزارتخانه از خیرین این پروژه و تعدادی از مسوولان حوزه سلامت پایان یافت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.