موسسه خیریه صالحون شهرستان آران و بیدگل از سازمان های مردم نهاد فعال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدير عامل موسسه خیریه صالحون بیدگل در نشستی با مسوولین واحد مشارکت های اجتماعی این دانشگاه، از مراجعه بیش از 12 هزار نفر برای استفاده از خدمات درمانی در طول یک سال به این موسسه خبر داد.

حامد روحانی، به انجام اقدامات این موسسه در راستای توسعه مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: NGO ها به دلیل تاثیر خود بر خیرین سلامت می توانند نقش کمک کننده و مهمی در استفاده از این پتانسیل و همچنين ارتقاء سطح سلامت داشته باشند.

وی، با بيان مشکلات سازمان های مردم نهاد،خواستار افزایش حمایت سازمان های بیمه گر شامل تسهیل در صدور مجوزها، واگذاری برخی از خدمات درمانی به سمن ها و حمایت حقوقی از آنها شد.

مهندس روحانی در ادامه به معرفی، مؤسسه خیریه صالحون آران و بيدگل پرداخت و این موسسه را یکی از سازمان های مردم نهاد فعال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان نام برد.

وی، با اشاره به تاسیس این موسسه در سال 1376 با هدف فعالیت در زمینه امور خیریه و عام المنفعه به همت جمعی از خیرین شهرستان آران و بیدگل گفت: این موسسه در زمینه درمان، دارو، تامین جهیزیه، مسکن، ازدواج آسان، اهدا کمک های نقدی، پوشاک و مواد غذایی به نیازمندان منطقه آران و بیدگل فعالیت می کند.

مدير عامل موسسه خیریه صالحون بیدگل، اهم اقدامات و طرح های این موسسه را به شرح ذیل عنوان کرد.

مهندس روحانی، یکی از مهم ترین خدمات و فعالیت های این موسسه را ساخت و بهره برداری از درمانگاه حضرت موسی ابن جعفر(ع) عنوان کرد.

وی، با اشاره به ساخت این درمانگاه شبانه روزی در مساحتی به متراژ 690 مترمربع در سه طبقه با بهره گيري از كمك هاي خیرین این شهرستان اظهار داشت: ویزیت مراجعین و وجود کلینیک های تخصصی از خدمات درمانگاه حضرت موسی ابن جعفر(ع) این شهرستان است.

مدير عامل موسسه خیریه صالحون بیدگل، وجود کلینیک های تخصصی زنان و زایمان، جراحی عمومی، پوست، آنکولوژی و تغذیه و رژیم درمانی، خدمات پرستاری (شامل تزریقات، پانسمان، سوندداژ، نوارقلب و...)، خدمات مامایی و انجام مشاوره های مرتبط با امکانات و تجهیزات پیشرفته جهت رفاه حال مراجعین و ارتقاء سطح سلامت مردم منطقه را از جمله اقدامات و فعالیت های این موسسه برشمرد.

وی، پيگيری ساخت بیمارستان ثامن الحج (ع) در مساحتی به متراژ 25000 مترمربع با مشارکت خیرین سلامت منطقه را از دیگر فعالیت های مهم درماني اين موسسه بیان کرد.

مدير عامل موسسه خیریه صالحون بیدگل، به پیشرفت 40 درصدی عمرانی این بیمارستان اشاره کرد و افزود: در این بیمارستان خدماتی شامل جراحی، داخلی، زنان، کودکان ارائه خواهد شد.

مهندس روحانی تصریح کرد: ساخت مجتمع مسکونی 49 واحدی امام رضا(ع) از دیگر فعالیت های مهم این موسسه است.

وی یادآور شد: این مجتمع مسکونی در مساحتی به متراژ 2800 متر مربع به منظور حمایت از زوج های جوان و اقشار کم درآمد راه اندازی می شود.

وی، کشف استعدادهاي دانش آموزان منطقه را از دیگر اهداف مهم موسسه خیریه صالحون آران و بیدگل برشمرد و گفت: ایجاد باشگاه علمی حضرت باقرالعلوم (ع) در راستای این هدف موسسه می باشد.

گفتنی است حوزه مشارکت های اجتماعی یکی از حوزه های فعال جدید در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي است كه از وظايف اين حوزه گسترش مشاركت هاي اجتماعي از طريق فعال سازي و حمايت از سمن ها (سازمان هاي مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت) مي باشد. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا رضایی
۱۱:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
از خدمات این موسسه کمال تشکر و قدر دانی را داریم