مرکز خدمات جامع سلامت محله کوجان در شمال غربی شهر اصفهان با اعتباری بالغ بریک میلیارد و 900 میلیون تومان بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون پشتیبانی مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز جامع سلامت کوجان در راستای اجرای سند تحول بهداشت سلامت و با هدف تسهیل در ارائه خدمات جامع و آسان بهداشتی راه اندازی شد.
امیرحسین شیرانی با بیان اینکه این مرکز با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان با حمایت خیران و اعتبارات مرکز بهداشت استان احداث شده است، افزود: حدود 400 میلیون تومان از اعتبار این مرکز از محل اعتبارات مرکز بهداشت و یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز توسط خیرین و اهالی محل تأمین شده است.
شیرانی گفت: با افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و حاشیه شهری تمامی اقشار مردم دارای پرونده های بهداشتی خواهند بود و تمامی رخدادهای بهداشتی در این پرونده ها ثبت خواهد شد.
وی افزود: در سطح یک، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی از دوره نوزادی تا کهنسالی به بیماران ارائه می شود.
معاون پشتیبانی مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: مرکز سلامت جامع کوجان با پوشش جمعیت 29 هزار و 895 نفری، دارای واحدهای مراقبت از سالمندان، مراقبت از کودک، مراقبت از مادران، واحد واکسیناسیون، واحد دندانپزشکی، تغذیه، بهداشت روان و سایر واحدهاست.
به گزارش ایرنا، مرکز جامع سلامت کوجان در زمینی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع با زیربنای یک هزار و 800 مترمربع در سه طبقه برای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مردم محله کوجان ساخته شده است.
در این برنامه برای کلیه افراد خانوار پرونده الکترونیکی سلامت در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) تشکیل و غربالگری بیماری غیرواگیر مانند فشارخون، دیابت، سرطان و غیره انجام می شود.
این طرح همچنین در حوزه بهداشت و برنامه خانواده در 174 پایگاه سلامت و با حضور مستمر پزشکان در سطح کلانشهر اصفهان اجرا می شود.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد.
ارائه خدمات درمانی بهتر و کاهش هزینه های درمان از محورهای این طرح در یکسال نخست و ارتقای سطح کیفی خدمات بهداشتی از محورهای این طرح در سال دوم اجرای آن است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.