مشهد؛

ارائه بسته ساماندهی حاشیه شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: بسته ساماندهی حاشیه شهر مشهد با اعتبار دو هزار و 160 میلیارد تومان، تدوین و ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان دردیدار با  رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید، توسعه ی متوازن و توجه به نقاط کمتر توسعه یافته است که در همین راستا به مناطق حاشیه ی شهر مقدس مشهد توجه ویژه ای شده است. 

وی حل مشکل حاشیه نشینی را در گرو رسیدگی همه جانبه به روستاها دانست و گفت: با ارتقای خدمات رسانی به روستاها و پایداری جمعیت در این مناطق، شاهد رونق تولیدات کشاورزی و رفع این چالش خواهیم بود.
 
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: توجه به اشتغال پایدار در روستاها یکی دیگر از اولویت های دولت است که به این منظور اجرای طرح های اقتصادی مشارکتی و ایجاد شرکت های تعاونی توسعه  در نظر می باشد. 

رشیدیان ادامه داد: اهمیت موضوع حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد مقدس با جمعیتی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در هشت پهنه و 66 محله که معادل جمعیت برخی از استان های کشور است؛ بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بسته ی ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد با کمک صاحب نظران، نخبگان و دستگاه های اجرایی مرتبط تدوین و به وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ارائه شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرایی شدن این بسته ی پیشنهادی، دو هزار و 160 میلیارد تومان برآورد شده است که باتوجه به محدودیت های منابع دولتی قرار شد اعتبار مورد نیاز، از سه منبع دولت، شهرداری مشهد و بخش خصوصی تامین شود.

رشیدیان اجرای پروژه های آّبرسانی در حاشیه شهر از جمله، احداث شبکه های فاضلاب در 105 کیلومتر ، اجاره چهار محل برای کلانتری های جدید، گاز و برق رسانی، و اقدامات گسترده شهرداری در بهسازی معابرو احیای کشف رود  را از دیگر دستاوردهای ستاد بازآفرینی و توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی استان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در حاشیه ی شهر، گفت: قطعا این فعالیت ها خشنودی دل مقام معظم رهبری را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ع


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.