وزیر بهداشت گفت: دستیابی به فناوری و معماری بیمارستان‌های چندهزار تختی توفیقی است که با تشویق سرمایه‌گذاران خارجی محقق می‌شود.

حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سؤال که میانگین فاصله هر ایرانی با یک درمانگاه یا بیمارستان‌ چقدر است، گفت: میانگین متفاوت است، در اصل باید فاصله افراد با درمانگاه یا بیمارستان بیشتر از نیم ساعت نباشد. اما در تهران به دلیل ترافیک تا 4 ساعت و نیم هم طول می‌کشد در حاشیه شهرها هم امکانات به مراتب کمتر است.

وی ادامه داد: هنوز هم در حوزه سلامت بی‌عدالتی وجود دارد اما آهنگ حرکت همه ما به سمت عدالت است.

هاشمی گفت: توزیع نامناسبی در ساخت بیمارستان‌ها وجود دارد که تجدید نظر شده است. در مراکز بهداشتی به دلیل وجود شبکه، وضعیت بهتر از درمان است. علاوه بر این توزیع نیروی انسانی هم نامناسب است زیرا زیر‌ساخت مناسبی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما تعهد کرده‌ایم که 20 هزار تخت بیمارستانی را اضافه کنیم درحالی که در گذشته هر سال 2 هزار تخت اضافه می‌شد.

وزیر بهداشت با اشاره به این که دستیابی به معماری بیمارستان‌های چندهزار تختی توفیقی که با برجام محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط پسابرجام به سر می‌بریم، اکنون سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق می‌کنیم که به ساخت بیمارستان در کشور اقدام کنند. البته این بدین معنا نیست که افرادی از بیرون بیایند و بیمارستان بسازند. ما هم مهندس و معمار داریم و هم کارگر و مصالح؛ در واقع طراحی  تأسیسات بیمارستانی، استفاده از فناوری اطلاعات و رباتیک کردن برخی خدمات و دستیابی به فناوری و معماری بیمارستان‌های چند هزار تختی از جمله توفیقاتی است که می‌توان در این دوره با تشویق سرمایه‌گذران خارجی به آن دست پیدا کرد. امیدواریم علاوه بر تعهدات مطرح شده، بیمارستان‌های آموزشی بزرگ را در دانشگاه‌های معتبر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار