چین برای اولین بار در دو دهه، محدوده ای 0.5 درصدی برای رشد اقتصادی تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "بلومبرگ": دومین اقتصاد بزرگ جهان برای رشد اقتصادی خود را در سال آینده محدوده 6.5 تا 7 درصدی را انتخاب کرده است، کمتر از 7 درصد سال گذشته میلادی.

مدیر کمیسون توسعه ملی و اصلاحات چین، روز چهارشنبه در جلسه ای اظهار داشت: "با اینکه فشار اقتصادی سال آینده بر چین سنگین خواهد بود؛ اما این کشور می تواند به هدف خود دست یابد." این کشور همچنین در نظر دارد تا شرکت های غیر سودده و صنایع تولیدی بیش از اندازه را تا میزان بیشتری کنترل کند.

این اولین باری است که یک مسوول رده بالای دولتی اعلام کرده است، چین در برنامه رشد سال آینده خود یک محدوده درصدی را هدف قرار می دهد. آخرین باری که این اقدام  از سوی دولت چین انجام شد، مربوط به برنامه هشتم پنج-ساله بود که در محدوده 8 تا 9 درصد تعیین شده بود. هدف جدید رشد اقتصادی چین، امسال یک ماه زودتر از زمان معمول اعلام شد و توانست تا به سرمایه گزاران اطمینان خاطر بیشتری بدهد. همچنین بانک مرکزی چین تصمیم دارد تا کنترل ارز خروجی این کشور را کمتر کند.

"ایریس پنگ" یک اقتصاددان چینی واقع در هنگ کنگ گفت: " ارائه دادن یک عدد مشخص برای رشد اقتصاد کمی غیر کاربردی است، یک محدوده می تواند آزادی بیشتری را در اختیار قانون گذاران قرار دهد تا اقتصاد را بهبود بخشند."

اقتصاد ناپایدار

هدف جدید اقتصادی در زمان پر مخاطره اقتصادی، در حالی که قانون گذاران در مقابله با آهسته ترین رشد 25 سال گذشته هستند و یوان به پایین ترین رقم در 5 سال گذشته سقوط کرده، اعلام شده است.

به گفته بلومبرگ، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اظهار کردند: "بانک مرکزی چین تصمیم دارد تا محدودیت زمانی ورود ارز بوسیله سرمایه گذاران خارجی را کمتر کند."

رشد اقتصادی چین سال گذشته به 6.9 درصد کاهش یافت، پایین ترین میزان در 25 سال گذشته و امسال نیز احتمالا تا 6.5 درصد پایین خواهد آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار