دبير سفارت ژاپن در تهران گفت: خدمات درماني آستان قدس رضوي از قدمتي 600 ساله برخوردار است و قديمي ترين فعاليت هاي پزشكي ايران، متعلق به اين آستان مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد "هيتومي اوشياني" در بازدید از مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی گفت : به يقين عشق و ارادت مردم و مسئولان به ائمه اطهار(ع) به ويژه امام رضا(ع) موجب موفقيت اين آستان مقدس شده است.

هيتومي اوشياني افزود: اين آستان مقدس در مسائل فرهنگي، بهداشتي، ساختماني، درماني، اقتصادي و.... ورود پيدا كرده و موفقيت ها و دستاوردهاي زيادي را كسب كرده كه در نوع خود بي نظير است.

وي گفت: هدف از اين ديدار دريافت فهم عميق تري از خدمات اين آستان مقدس است.

دبير سوم سفارت ژاپن در تهران، ابراز كرد: براي ششمين بار است كه به شهر مقدس مشهد سفر مي كنم و اين سفرها برايم خاطرات خوبي به همراه داشته است. در نخستين سفرم به مشهد و حضور در حرم مطهر رضوي، دعا كردن را آموختم.

وي دليل حضور خود در كشور ايران را داشتن دوستاني مسلمان دانست و افزود: در كشور استراليا با مسلماناني از كشورهاي مصر، مالزي، سوريه، لبنان و ايران آشنا شدم و علاقه مند شدم بدانم زندگي در كشورهاي مسلمان چگونه است و از ميان اين كشورها ايران را انتخاب كردم و از اين انتخاب بسيار خوشحالم.

اوشياني كه به اين زبان مسلط است، در ادامه اضافه كرد: با فراگيري زبان فارسي، گويي در دنياي ديگري پا گذاشته‌ام و با حقيقت زندگي آشنا شده و تجربيات زيادي كسب كردم.

وي ابراز كرد: من حدود 6 سال است كه در كشور ایران مشغول به فعاليت هستم و از برخی شهرهای تاریخی ایران از جمله شیراز، اصفهان، یزد، مشهد، بندرعباس و... بازدید داشتم و مي توانم با قاطعیت بگویم که شكوه و عظمت ایران و میهمان نوازي و محبت مردمانش همواره به نیکی در ذهن من جای دارد.

دبير سوم سفارت ژاپن در تهران يادآور شد: جمهوری اسلامی ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ درخشان بوده و برخوردار از تمدني غني و کهن است که جلوه هایی از تاریخ پرفراز و نشیب بشری را نمایان می سازد.

همچنین در ادامه این دیدار، سیداحمد هاشم‌آبادی؛ سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي نیز ضمن معرفی گوشه‌ای از خدمات مجموعه‌های مختلف آستان قدس رضوي اعم از درماني، دارويي، فرهنگي، اقتصادي، پژوهشي و خدمات معاونت اماكن متبركه و امور زائران، به تشرف سالانه بیش از 30 میلیون زائر به بارگاه مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) تنها 120 هزارمتر مربع وسعت داشت که این رقم در حال حاضر با افزایش 8 برابری به بیش از یک میلیون مترمربع توسعه یافته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.