شهردار اصفهان گفت: ورزش زورخانه‌ای ريشه در تاريخ و آئين‌های قهرمانی و سنتی كشور دارد و از همين رو فعاليت در آن به نوعی پاسداشت فرهنگ ايرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مهدي جمالي‌ن‍ژاد در حاشیه مراسم افتتاح زورخانه امام علي (ع) در منطقه سه اصفهان که در قالب برنامه «هر هفته با چند افتتاح» برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسيدن ايام‌الله دهه فجر در نظر گرفتيم سيزدهمين هفته از طرح «هر هفته با چند افتتاح» را با يك طرح ورزشي پشت سر بگذاريم و يكي از بهترین زورخانه‌هاي شهر اصفهان را همزمان با آغاز ايام‌الله دهه فجر افتتاح کنیم.

وي با اشاره به اينكه اصفهان پايتخت ورزش زورخانه‌اي ايران است، ادامه داد: اين ورزش ريشه در تاريخ و آئين‌هاي قهرماني و سنتي كشور دارد و از همين رو فعاليت در آن به نوعي پاسداشت فرهنگ ايراني است؛ اين زورخانه يكي از زورخانه‌هاي خوب اصفهان به حساب می‌آید كه با اعتباري بيش از 1.5 میلیارد آماده شده است.

شهردار اصفهان بيان کرد: در حال حاضر همزمان با تجهيز اين مكان قرار است دوره‌های آموزشی ورزش زورخانه‌ای نيز برگزار شود تا جوانان با ترغیب و تشویق به اين ورزش باستاني و پهلوانی كه يكی از ميراث‌های معنوي اصفهان است، رو بیاورند.

وی خاطرنشان كرد: در سال آینده در چند محله اصفهان بودجه‌ای برای این ورزش اختصاص می‌یابد تا جوانان اصفهاني بيشتر به سمت ورزش‌هاي پرتحرك بروند.

جمالي‌ن‍ژاد تأكيد کرد:‌ متاسفانه جوانان این روزها کمتر به ورزش‌های پرتحرک رو می‌آورند و به سمت اين‌گونه ورزش‌ها مي‌روند، یکی از برنامه‌های سال آینده شهرداری توجه به زمين‌هاي روباز ورزشي و ايجاد آنها در نقاط مختلف شهر است كه مقرر شده در کنار سند ورزش شهر كه ورزش‌های همگانی را بر عهده شهرداري گذاشته در راستاي اين ورزش‌هاي پر تحرك نيز فعاليت كنيم.

وی افزود: در سال آینده دو منطقه اصفهان (منطقه يك و منطقه دو) برای ورزش‌های روباز در نظر گرفته شده كه سعي شده به نوعي تداعی‌کننده ورزش‌های قدیمی در شهر باشد و جوانان همانند گذشته در محلات دور هم جمع شوند و بازي كنند.

شهردار اصفهان با بيان اينكه در دهه فجر امسال برنامه‌هاي مختلفي را براي شهر اصفهان و شهروندان در نظر گرفته‌ايم با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای، گفت: در حال حاضر شهرداري اصفهان در مسئله انرژی‌های نو به خصوص انرژی‌های خورشیدی با جدیت وارد شده و در راستاي آن در هفته‌هاي گذشته تفاهم‌نامه‌هايي را با شركت‌هاي خارجي از جمله يك شرکت آلمانی امضا کرده است.

وی پيرامون احداث سالن تئاتر اصفهان نیز عنوان كرد: تئاتر یکی از برندهای معروف اصفهان بوده و به نوعي اصفهان را با این برند می‌شناسند؛ با توجه به اين ظرفيت بودجه برای سال آینده پیش‌بینی شده تا سالن تئاتر اصفهان را در خیابان چهارباغ کلید زده شود و با خرید زمین‌های مجاور ابعاد آن گسترش يابد تا اصفهان نيز يك سالن تئاتر استاندارد داشته باشد.

جمالی‌نژاد با اشاره به احیای بافت فرسوده نیز عنوان كرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری احیای بافت‌های فرسوده است که در این راستا جلسه‌ای با قائم‌مقام بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات ویژه برگزار شد.

وی افزود: با قول مساعدی که قائم‌مقام بانک مرکزی داد امیدواریم با ارائه تسهیلات بانکی بتوانیم احیای بافت فرسوده شهر اصفهان را تسریع بخشیم.

شهردار اصفهان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات بیمارستان‌های دولتی اصفهان بيان كرد: شهرداری متولی رسیدگی به مشکلات بیمارستان‌ها نیست اما به دلیل مشکلات مالی متعدد بیمارستان‌های دولتی قرار است کمیته ویژه با حضور روسای علوم پزشکی برگزار شود تا در راستای کمک به بیمارستان‌ها اقداماتی صورت گیرد.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.