به مناسبت دهه مبارک فجر طرح تسهیل گری و تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری استان اردبیل در شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند، مدیر امور عشایری استان اردبیل در جریان اجرای طرح تسهیلگری زنان عشایر استان اردبیل در پارس‌آباد اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر طرح تسهیلگری و تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری استان اردبیل در شهرستان پارس آباد برگزار شد.

وی افزود: طرح انتخاب تسهیلگر و تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با هدف تأمین مالی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک زنان عشایری تشکیل شده است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز درآمدزایی برای این قشر در جامعه عشایری شود.

هنرمند گفت: در این طرح زنان تسهیلگر عشایری داوطلبانی هستند که توسط خود زنان روستایی انتخاب می‌شوند و به عنوان نماینده جامعه محلی و زنان عشایری در ارتباط با سازمان‌های دولتی و غیردولتی قرار دارند.

مدیر امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: این افراد هم در جلب مشارکت زنان عشایری تلاش می‌کنند و هم مسائل و نیازهای آنها را به گوش مسئولان می‌رسانند که این امر زمینه‌ای را فراهم می کندد تا مشکلات در این حوزه برای زنان عشایری رفع شده و بتوانند از ثمرات اجرای طرح برخوردار شوند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح تسهیلگری زنان عشایری در استان اردبیل تصریح کرد: از جمله اهداف اجرای طرح‌های مشارکتی برای زنان عشایری، توانمندسازی آنان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ظرفیت‌سازی در جوامع محلی برای واگذاری امور به خودشان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.