نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» کمدی سیاهی است که در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می‌رود.

سیاوش بهادری‌راد کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشنامه «مراسم قطع دست در اسپوکن» گفت: این نمایشنامه نوشته مارتین مک ‌دونا بهترین نمایشنامه‌نویس زنده دنیا است. سابق بر این متن‌های خودم را به روی صحنه می‌بردم؛ اما اینبار به دلیل نوع خاص روایت و دیالوگ‌های این اثر را انتخاب کردم.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی روایتگر داستان زندگی شخصیتی است که 27 سال پیش عده‌ای دستش را دزدیده‌اند و حالا برای گرفتن دست دزدیده‌اش با دو نفر قرار ملاقات دارد...

بهادری راد بیان کرد: لذت بردن مخاطب از این روایت برایم در اولویت است و مسائل روانشناختی پیچیده درباره‌ بالغ و کودک اشاره می‌کنیم.

وی در خصوص شیوه اجرایی اثر نمایشی اظهار داشت: «مراسم قطع دست در اسپوکن» کمدی سیاه است و ما به فراخور متن و رئالیسمی که در آن موجود است در شیوه اجرایی نیز این سبک را لحاظ کردیم و برای جذابیت بصری اثر از سبک مینیمال نیز بهره گرفته‌ایم.

کارگردان نمایش «آنسفالیت» در پایان گفت: از تیزهوشی نهفته در متن بهره گرفتیم و در چهار اجرا در بخش به علاوه‌ جشنواره تئاتر فجر با اقبال عمومی همراه شد. امیدواریم این اتفاق در اجرای عموم نیز رخ دهد.

«مراسم قطع دست در اسپوکن» در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار