مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان از جابجایی 8 میلیون تن کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی استان در ده ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نصرت الله حیدری اظهار داشت: با نصب سیستم هوشمند توزین در حال حرکت اطلاعات مربوط به اضافه تناژ ناوگان باری و تخلفات سرعت وسائط نقلیه ثبت و به مرکز مدیریت راه‌ها و پلیس راه استان مخابره می‌شود. 

وی با بیان اینکه تخلفات اضافه تناژ کامیون‌ها در حال حرکت ثبت و به پلیس مخابره می‌شود، تصریح کرد: عملکرد این سیستم بسیار مهم و مطلوب است و نظارت بر عبور و مرور را در محور محل نصب نیز پوشش می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان اظهار کرد: عملکرد این دستگاه در حفظ ابنیه راه‌ها, ثبت سرعت متخلفان, اوزان وسائط نقلیه عبوری به صورت محوری و تجمیعی بوده و همچنین ثبت موارد عبور و مرور محور را نیز پوشش می‌دهد. 

حیدری همچنین به توضیح در باره سامانه ثبت وقایع و رویدادهای جاده‌ای پرداخت و بیان کرد: این سامانه نیز تمامی تصادفات, انسدادها و اطلاعات ناشی از حوادث و سایر موارد رخ داده در جاده‌ها را به روز و ساعت ثبت می‌کند.

وی افزود :اطلاعات این سامانه توسط دستگاه‌های ذیربط دریافت و به طور متمرکز برای دستگاه‌هایی چون پلیس راه, هلال احمر, اورژانس و اداره راه و شهرسازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی درباره موارد استفاده از این اطلاعات اظهار کرد: با استفاده از این اطلاعات دلایل حوادث و مشکلات پیش آمده برای مراجع مذکور مشخص شده است و با بررسی, تصمیم‌گیری در زمینه ارتقاء وضعیت راه‌ها بهتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.