معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با تأکید بر مشخص شدن متولیان مرکز اسناد راهبردی گفت: شورای سلامت شهر و محله در همدان هدفگذاری شود و هر شهرستانی در استان چند پایلوت را به این منظور در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه ایران در بحث نظام سلامت بخصوص ارتقای شبکه‌های بهداشتی _ درمانی افتخارات چشمگیری دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه ارتقای شبکه‎های بهداشتی در کشور دیر آغاز شد اما یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه هستیم.


وی با بیان اینکه امروز تمام مناطق جمعیتی شهری و روستایی زیر پوشش شبکه بهداشت و درمان قرار دارند، گفت: کسانی که اهداف کلان برنامه ششم توسعه را مشخص کرده‌اند از نخبگان کشور بشمار می‌آیند و باید اجرای آن در استان با برنامه پیش رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اهمیت شکل‌گیری شورای پیام‌رسان سلامت، تصریح کرد: مسئولیت مدیر، سازمان و مسئول اجرای این طرح مشخص شود.

الهی‌تبار با اشاره به اهمیت تأمین منابع برای اجرای امور، افزود: این موضوع می‌تواند در شورای برنامه‌ریزی استان طرح شود.

وی، تهیه گزارش عملکرد سند برنامه پنجم توسعه استان را خواستار شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و معاونت اجتماعی استانداری به موضوع ورود پیدا کنند تا متناسب با آن، برنامه توسعه بعدی تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با ابراز خرسندی از کنترل همه‎گیری بیماری آنفلوانزا در استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خصوص بسیار خوب عمل کرد.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های مرتبط در کنترل این بیماری بسیار اثرگذار بود، افزود: همه‌گیری موج اول بیماری آنفلوانزا بخوبی و با هوشیاری در استان کنترل شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.