معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از آمادگی استان برای مقابله با شیوع احتمالی موج دوم بیماری آنفلوانزا خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین عرفانی با اشاره به شیوع اپیدمی آنفلوانزای نوع A در کشور و به دنبال آن در استان، اظهار کرد: از یازدهم آذرماه شاهد موارد مثبت ابتلا به این نوع از آنفلوانزا در استان بودیم که توانستیم موج اول آن را بخوبی کنترل کنیم.

وی از اعلام آمادگی استان برای مقابله با شیوع احتمالی موج دوم همه‌گیری آنفلوانزا در استان خبر داد.

عرفانی در ادامه با اشاره به اهمیت شکل‌گیری نظام‌نامه استانی مدیریت سلامت، اظهار کرد: اهمیت همکاری درون‎بخشی و سازمانی در تدوین واجرای این نظام‌نامه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت برای بهبود ‌شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: مراقبت‌های اولیه بهداشتی بر اساس عدالت اجتماعی، ارتقای سلامت بر پایه فرهنگ خودمراقبتی با مشارکت مردم و همکاری بین بخشی به منظور داشتن محیط سالم از جمله راهبردهای بهبود شاخص‌های بهداشتی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه، اساس تشکیل کارگروه سلامت را همکاری بین‎بخشی، برنامه‌ریزی و هدفگذاری دانست و گفت: برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به 15 برنامه ارتقا یافته است.

عرفانی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی ارتقای عملکرد کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه در 12 ماده و 4 تبصره سال 92 اجرایی شد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در ارتقای سلامت، افزود: استفاده از نظرات نخبگان استان و ایجاد پل ارتباطی بین سفیران سلامت از جمله موضوعات حائز اهمیت در ارتقای سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در برنامه توسعه پنجم در بحث ارزیابی اعداد و اجرای برنامه توسعه‌ای به  پیوست سلامت توجه خاصی شده است، گفت: در دبیرخانه سیاستگذاری سلامت استان باید به صورت استاندارد پیش رفت.

وی، شکل‌گیری مرکز اسناد راهبردی را مهم دانست و بر اهمیت انجام پژوهش و در اختیار قرار دادن اسناد راهبردی کارگروه برای استفاده استادان و دانشجویان تأکید کرد.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.