ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

قوای سه‌گانه به پاسداشت استقامت مردم دست بر دست هم گام بردارند

نایب رئیس مجلس گفت: قوای سه‌گانه برای پاسداشت استقامت مردم باید همراه و دست بر دست هم گام بردارند.

ضبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش‌ از دستور امروز صحن علنی مجلس، با عرض ادب به حضور ملت بزرگ ایران، آفرینندگان 22 بهمن‌ماه 57 و با بزرگداشت یاد و نام و روح بزرگ و ملکوتی امام بزرگوار بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی گفت: حرکت افتخارآفرین ملت عزیز ایران در بهمن ماه سال 57 گامی بلند در راستای تداوم راه روشن انبیاء الهی و پاسخی به دعوت پیامبر اعظم در سپردن مسئولیت و مدیریت جامعه اسلامی به دست شایسته‌ترین انسان بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران سخن امیرمومنان علی (ع) را در حیات سیاسی خود ترجمه نمودند، اظهار داشت: هنگامی که امت اسلامی در کنار خانه علی (ع) اجتماع کردند و آن بزرگوار را با اجتماع خود برای رهبری جامعه برگزیدند، در کلامی بلند و رسا فرمودند اگر این حضور عزت‌بخش نبود و حجت بر من تمام نمی‌شد و اگر در پیشگاه خداوند به عنوان انسانی عالم و گره گشا مسئولیت گشودن گره‌های امت را بر عهده نداشتم، هرگز این مسئولیت را نمی‌پذیرفتم.

وی با اشاره به سخنی از امام بزرگوار، تصریح کرد: ایشان نیز به عنوان پیرو راه امام علی (ع) گفتند که اگر حضور گسترده ملت ایران نبود، 22 بهمن ماه خلق نمی‌شد.

ابوترابی‌فرد افزود: در واقع رهبر معظم انقلاب گفتند که اگر اجماع ملت بزرگ ایران در سپردن و زعامت جامعه به دست امام خمینی (ره) نبود بر این کرسی نمی‌نشستم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ملت ایران در کنار رهبر یکپارچه نمی‌ایستادند و بر این راه روشن پای نمی‌فشردند. رهبری معظم سکاندار انقلاب اسلامی نبودند.

وی با بیان اینکه این شایسته‌سالاری و ایستادگی در کنار شایستگان منجر به سکانداری رهبر معظم انقلاب شد، گفت: با این وجود است که شخصیتی آراسته به عدالت و فقاهت راه عزت و اقتدار ملت ایران را هموار نموده است.

ابوترابی‌فرد با استناد به فراز دیگری از سخنان علی (ع) اظهار داشت: ایشان بعد از آن فراز فرمودند که متاسفانه بعد از آنکه اجماع نمودند، اصرار کردند و مسئولیت اداره جامعه را به من سپردند، سه گروه ناکثین که جنگ جمل را در برابرم خلق کردند، کسانی که جنگ صفین را و دیگرانی که جنگ نهروان را به وجود آوردند ، در برابرم صف‌آرایی کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی (ع) بعد از آن اجماع و انتخاب استثنایی در برابر سه جبهه قرار گرفت، اظهار داشت: اما امت اسلامی ابتدا امام خمینی (ره) و سپس رهبر معظم انقلاب را برگزیدند و با همه قدرت، عقلانیت، درایت و شجاعت در کنار ایشان ایستاده‌اند.

وی گفت: دفاع مقدس که نمونه‌ای بارز از رویارویی تمام مستکبران جهان در برابر کشورمان بود، به قله اقتدار ملت بزرگ ایران مبدل شد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه ملت دوران تحریم سختی را به برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کردند، تصریح کرد: باید قدرشناس این ایستادگی برآمده از دیانت، عقلانیت و شجاعت بود و باید به پاس این استقامت از تمام ظرفیت‌های نظام برای گشودن گره‌ها و حرکت به سمت قله‌ها استفاده کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدوارم قوای سه‌گانه برای پاسداشت این عقلانیت و استقامت در کنار ملت بزرگ ایران هماهنگ، همراه و دست بر دست هم گام بردارند و با تکیه بر دانش و معرفت در مسیر دستیابی به اقتدار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حرکت کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن یوم الله 22 بهمن بیان داشت: امیدوارم ملت بزرگ ایران در 22 بهمن 94 این عقلانیت، ایمان، درایت و استقامت را به نمایش بگذارند و پیوند ناگسسته خود با رهبری را در برابر دید جهانیان به نمایش بگذارند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امیدوارم ملت بزرگ ما که در طول 36 سال در برابر مزدوران و مستکبران پیروز بوده‌اند باز هم با استقامت و عزت گام بردارند و از فراز و نشیب‌ها با اقتدار عبور کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی در تمام کشورها از جمله یمن، فلسطین، سوریه در برابر مستکبران به یک مشت گره شده در برابر استکبار و یک بازوی توانمند برای پیروزی مستضعفین بر مستکبران تبدیل شوند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اظهار داشت: امیدوارم که در برابر این دو انتخابات کلیدی پیش‌رو مردم با عقلانیت، ایمان، انضباط و اخلاق برگ زرین دیگری را برای افزایش اقتدار انقلاب رقم بزند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امیدوارم بهترین مجلس در تمام این دوره‌ها شکل گیرد، تصریح کرد: همچنین امید است از همه نهادهای انقلاب اسلامی که رمز اقتدار نظام اسلامی هستند، حمایت داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین امیدوارم شورای نگهبان با صلابت و پیروی از ضوابطی که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند، در راه افزایش مشارکت مردم و آفرینش مجلسی مقتدر و توانا حرکت کنند.

ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه در کنار هم با حمایت از ارکان اسلامی دست در دست هم از اختلافات دست برداریم و وحدت و انسجام اسلامی را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار