رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر؛ فرسودگی شبکه آبرسانی و عمر بالای تاسیسات آبرسانی روستاهای شهرستان، باعث کاهش کیفیت آب شرب این روستاها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی حزباوی دوشنبه اظهار کرد: میزان شوری آب روستاهای معمره صنگور، منیخ، شلحه و حفار شرقی در تابستان به 7 هزار میکروموس می رسد و تاسیسات شهید منصوری با فاصله 45 کیلومتری شهرستان خرمشهر با عمر بالا، نیاز به بازسازی دارد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی تاسیسات شهید منصوری را 36 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار در قالب اعتبارات پیشنهادی بازسازی پروژه تاسیسات شهید منصوری پیش بینی شد، ولی تاکنون عملی نشده است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر به وجود 50 کیلومتر شبکه فرسوده در مسیر روستاهای غرب کارون اشاره کرد و بیان داشت: فرسودگی این شبکه علاوه بر کاهش کیفیت آب 33 روستای غرب کارون، هدرروی آب را به همراه داشته و آلودگی میکروبی آب شرب را نیز افزایش می دهد.

حزباوی پروژه تکمیل آبرسانی به روستاهای حفار شرقی را جزء پروژه های متوقف شده دانست و خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه مذکور به اعتباری حدود 25 میلیارد ریال نیاز دارد.

وی بیان داشت: با اجرای این پروژه که خط لوله آب حفارغربی را به حفار شرقی متصل می کند، مشکل آبرسانی 7 روستایی که از آب شهری تامین می شود برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: پروژه تعویض و توسعه خط انتقال آب و شبکه توزیع به میزان 10 کیلومتر تاسیسات آبرسانی حفار شرقی از دیگر پروژه هایی است که نیازمند اعتبار است.

علی حزباوی روستاهای زیرپوشش تاسیسات حفارشرقی را 4 روستا اعلام کرد و افزود: کیفیت آب شرب این روستاها قابل قبول نبوده و مردم این روستاها از شوری آب رنج می برند.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر تامین آب این روستاها از خط انتقال آب غدیر را بهترین راهکار برای تامین آب تاسیسات حفارشرقی دانست و اظهار کرد: اجرای پروژه خط انتقال به طول 5 کیلومتر از خط غدیر می تواند مشکل آبرسانی روستاهای حفارشرقی را رفع کند.

امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر 45 روستا با بیش از 140 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خط انتقال را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.