معاون عمراني استاندار خوزستان؛ برخي از مسئولان استان فقط ژست مخالفت با انتقال آب کارون از سرشاخه ها را ميگرفتند و به دنبال آمال خود بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد سياحي گفت: در شوراي آب مصوب شد که تونل بهشتآباد که در ابتدا قرار بود 1 ميليارد و 800 ميليون مترمکعب آب را سالانه از سرشاخه کارون به فلات مرکزي منتقل کند، منتفي شود و از اين طرح تنها براي آب شرب برداشت شود و اکنون قرار شده است 580 ميليون مترمکعب آب برداشت شود و با يک فرآيند مشخص اين مشکل حل گردد.

 وي به کاهش دبي رودخانه و معضل سد گتوند اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرين جلسه شوراي عالي آب کشور از 5 راهکار علاجيابي موسسه آب، اولويت مديريت مخزن به تصويب رسيد.

معاون عمراني استاندار خوزستان افزود: بر اساس اين راهکار اجازه داده نمي شود شوري آب رودخانه از 1 هزار و 300 ميكروموس به پايين دست هدايت شود و مطالعات زيست محيطي براي انتقال آب شور انجام شود و هر طرحي تنها با مجوز کتبي اجازه فعاليت خواهد داشت.

سياحي اظهار داشت: در اسفند ماه کارگاه تخصصي با حضور شخصيتهاي علمي از دانشگاههاي مختلف جهان از جمله دانشگاه کشور ايتاليا، هلند و سازمان يونسکو برگزار می شود و نظر نهايي را در خصوص علاجيابي سد گتوند اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.