امروز؛ نشست جداگانه دی‌میستورا با دولت و معارضان سوری

فرستاده سازمان ملل امروز به صورت جداگانه با هیئت مذاکره کننده دولت سوریه و معارضان در ژنو دیدار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، "استفان دی میستورا،" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، اعلام کرد: مذاکره با هیئت مذاکره کننده دولت سوریه و معارضان سوری  امروز دوشنبه به صورت جداگانه برگزار می شود.

فرستاده سازمان ملل در ساعت 10 صبح امروز با هیئت مذاکره کننده دولت سوریه دیدار می کند. نشست دی‌میستورا با هیئت معارضان سوری 6 ساعت بعد از آن برگزار می شود. وی دیروز یکشنبه نیز با هیئت عالی مذاکره کننده مخالفان نظام سوریه دیدار کرد. دی‌میستورا پس از پایان نشست روز گذشته، مسیر گفتگوها را مثبت ارزیابی کرد.

در ادامه "بشار جعفری،" رئیس تیم مذاکره کننده دولت سوریه، اعلام کرد: ما آمادگی داریم در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع انسانی سوریه نیز مذاکره کنیم.

از سوی دیگر، «سالم مسلطـ،» سخنگوی هیئت عالی مذاکره کننده معارضان سوریه ضمن تأیید خبر نشست روز دوشنبه با دی‌میستورا، گفت: جلسه روز گذشته مثبت بود و ما در مذاکرات دوشنبه نیز حضور می یابیم. هدف ما رسیدن به سوریه‌ای آزاد و خالی از تروریسم است و برای رسیدن به این هدف آماده مذاکره هستیم.

این در حالی است که سالم مسلط پیش از شروع مذاکرات اعلام کرده بود: تا زمانی که دولت سوریه موارد قید شده در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت را رعایت نکند، در مذاکرات شرکت نمی کنیم.

شورای امنیت ماه گذشته قطعنامه ای را در خصوص مسائل سوریه صادر کرد. توقف بمباران مناطق، پایان بخشیدن به محاصره مناطق  و کمک رسانی به نیازمندان از بندهای این قطعنامه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار