رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه در قزوین گفت: بعد از اجرایی شدن دستبند الکترونیکی در تهران این طرح در سایر دستگاه های قضایی استان ها نیز به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت‌الاسلام حمید حوالی‌ شهریاری گفت: حکم حبس الکترونیکی برای دو مجرم در استان تهران صادر شده است .

وی افزود:  در حبس الکترونیک متهم دستبند زده شده تا مدتی که حکم صادر شده نباید از محدوده ای که قاضی تعیین کرده خارج شود.

 حجت الاسلام شهریاری افزود: این افراد در اتاق الکترونیکی رصد می شوند و به صورت لحظه ای زیر نظر هستند .

 بگفته ی حجت الاسلام شهریاری این طرح به کاهش آمار زندانی ها کمک می کند و افرادی که به هر دلیل قاضی پرونده تشخیص می دهد زندان مناسب آنها نیست می توانند مشمول این طرح قرار گیرند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه همچنین از راه اندازی 200 دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در کشور تا پایان امسال خبرداد.

وی هدف از راه ادازی این دفاتر را ثبت و پیگیری دادخواست مردم اعلام کرد وگفت: بیش از ۱۰۰ دفتر الکترونیک قضایی به بخش خصوصی واگذار شده است که ثبت دادخواست و مراحل ابتدایی ثبت و ضبط الکترونیکی پرونده ها را انجام می دهند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه در باره دریافت استعلام برای پاسخگویی به داوطلبان حضور در مجالس خبرگان و شورای اسلامی تصریح کرد: بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار استعلام در خصوص ویژگی اشخاصی که داوطلب مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بودند از سیستم سجلی کیفری استخراج و به دادستانی ارسال شده تا اظهار نظر لازم در مورد آنها صورت گیرد.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: قزوین ، دستگیری ، آمار ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.