اختصاص بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه زیست فن‌آوری

دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از پیشرفت حوزه زیست‌ فن‌آوری بعد از انقلاب اسلامی و اختصاص بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در حوزه زیست فن‌آوری داشته است، به طوری که هم اکنون بیشترین تعداد شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان به این حوزه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی اکثراً افراد به صورت تجربی در زمینه زیست فن‌آوری کار می‌کردند و موضوع زیست فن‌آوری قبل از انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شده بود و به اندازه دوره کنونی پیشرفتی وجود نداشت.

قانعی عنوان کرد: حوزه زیست فن‌آوری مانند همه‌ی حوزه‌ها بعد از انقلاب پیشرفت شگرفی داشت و در این دوره رشته‌ای واحد به نام زیست فن‌آوری تدوین شد که همین اقدام باعث شد فارغ‌التحصیلانی در این رشته شروع به کار و فعالیت‌ در عرصه‌ی فن‌آوری کنند.

وی تأکید کرد: از لحاظ تأسیس شرکت دانش‌بنیان حوزه زیست فن‌آوری پیشتاز بوده و اکنون شاهد بالاترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه هستیم.

قانعی با اشاره به تدوین سند زیست فن‌آوری در کشور تصریح کرد: قبل از سند چشم انداز سند زیست فن‌آوری کشور تدوین شد و در سند زیست فن‌آوری اعداد و ارقامی وجود داردکه نشان دهنده‌ی تفکر ملی فارغ‌التحصیلان این حوزه است، بر همین اساس می‌توان عنوان کرد که علم زیست فن‌آوری پس از انقلاب اسلامی خصوصاً در 15 سال اخیر در فن‌آوری و تجاری‌سازی موقعیت‌های خوبی در سطح منطقه‌ و بین‌المللی کسب کرده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های جوان حوزه زیست فن‌آوری از همه شرکت‌ها بیشتر است.

وی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: در واقع به طور کلی می‌توان گفت پس از انقلاب اسلامی به خصوص پس از جنگ رشد شدید علمی و فن‌آوری را در حوزه زیست‌ فن‌آوری شاهد بودیم و این دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار