گسترش بازار زیست‌فناوری با تحقق اقتصاد زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: بازار زیست‌فناوری با تحقق اقتصاد زیستی که شاخه نوظهوری است گسترش می‌یابد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد و توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اقتصاد زیستی شاخه نو ظهوری است که پتانسیل‌های مربوط به آن به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فناوران مرتبط اجازه می‌دهد بازار زیست‌فناوری گسترش یابد.

وی ادامه داد: اقتصاد زیستی این فضا را فراهم می‌کند تا فعالان حوزه زیستی با ایجاد فضایی تعاملی در ایجاد و گسترش بازار فراورده‌های زیستی و رونق اقتصادی تلاش کنند.

قانعی بیان کرد: عرصه زیست‌فناوری یکی از عرصه‌های مطلوب برای توسعه جامعه محسوب می‌شود و این رشته با شعار اقتصاد زیستی راهبرد ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی در ستاد توسعه زیست‌فناوری مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: اقتصاد زیستی یکی از مهم‌ترین راهبردهای ملی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی در کشور است.

قانعی عنوان کرد: ستاد توسعه زیست فناوری با توجه به این که دنیا با یک نظام جدید اقتصادی به نام اقتصاد زیستی روبه‌رو بوده است نخستین اجلاس اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران را با حضور وزیر علوم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری برگزار کرد.

قانعی بیان کرد: در این اجلاس شرایط مناسبی برای تعیین و تعریف مفاهیم اقتصاد زیستی برای استقرار و توسعه اقتصاد زیست فناوری فراهم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار