وزیر راه و شهرسازی از طرح تاسیس شرکت ملی تامین و اجاره هواپیما در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی با بیان این‌که ایران در طول سال‌های آینده به 500 هواپیمای مسافرتی احتیاج دارد، اظهار کرد: هزینه وارد‌کردن این هواپیماها برای کشور بیش از 50 میلیارد دلار خواهد بود و این در شرایطی است که بسیاری از ایرلاین‌های ما از نظر شرایط اقتصادی اوضاع‌شان برای خرید این هواپیماها مناسب نیست.

وی با اشاره به قرار‌داد اخیر ایران با شرکت ایرباس برای خرید 118 فروند هواپیمای جدید تاکید کرد: این هواپیماها که تحویل آنها از ماه آینده آغاز شده و حدود هشت سال زمان خواهد برد، حدود 10.5 میلیارد دلار هزینه دارند که این رقم بسیار پایین‌تر از عددی است که در کاتالوگ‌های قیمتی ایرباس مطرح شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی وضعیت دیگر ایرلاین‌های ایرانی برای خرید هواپیماهای جدید نیز توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی تلاش خود را کرده که حمایت‌های لازم از ایران‌ایر به عنوان ایرلاین حامل پرچم ایران را داشته باشد و قرار‌داد اخیر نیز به همین منظور بسته شده است، اما دیگر ایرلاین‌ها باید با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها به خرید هواپیماهای جدید اقدام کنند.

آخوندی اظهار کرد: صنعت هواپیمایی ما نیاز به یک بازسازی ساختاری دارد که در این بین قدرت‌گرفتن ایرلاین‌ها اهمیت فراوانی خواهد داشت. ما به این شرکت‌ها حدود شش ماه زمان داده‌ایم که یا با ادغام با یکدیگر یا با حضور در بازارهای سرمایه و یا افزایش سرمایه‌ها اوضاع خود را بازسازی کنند. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان به خرید هواپیماهای نو از سوی این ایرلاین‌ها نیز امیدوار بود.

وی اضافه کرد: بهبود اوضاع ایرلاین‌های داخلی یک ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی است، زیرا مردم ما در طول سال برای سفرهای بین‌المللی خود حدود پنج میلیارد دلار هزینه خرید بلیت به ایرلاین‌های خارجی می‌دهند که این رقم قطعا باید تغییر کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
طرح بسیار خوبی است - می توان از صندوق های پروژه در بورس و اوراق سلف موازی هم استفاده کرد
آخرین اخبار