تحویل 8 فروند هواپیما در سال 2016/ پرواز ایرباس ها در آسمان ایران

مدیرعامل ایران ایر گفت : تفاهمنامه خرید ‌118 فروند هواپیما در یک دوره 8 تا 10 ساله به امضاء رسیده ، اما در سال 2016 میلادی 5 تا 8 فروند هواپیما وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به احتمال زیاد هواپیمایی تا پایان سال وارد کشور نمی شود، افزود : در سال 2016 میلادی 5 تا 8 فروند هواپیما وارد کشور می‌شود و صندوق توسعه ملی 15 درصد از تامین مالی خرید هواپیما را طبق مصوبه سال گذشته خود برای خرید هواپیمای نو بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه خرید ‌118 فروند هواپیما در یک دوره 8 تا 10ساله به امضاء رسیده تصریح‌کرد : این زمان قابل تغییر است، چراکه پس از امضاء تفاهمنامه مشترک، براساس نوع هواپیما تاریخ خرید تنظیم می‌شود.

مدیرعامل ایران ایر در خصوص خرید هواپیماهای ایرباس گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، 45 فروند هواپیمای ایرباس 320 برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای و 45 فروند ایرباس 330 برای پروازهای میان‌برد وارد کشور می شود، همچنین 18 فروند ایرباس 350 جدید و 12 فروند ایرباس 380 هم وارد کشور می‌شود ،

وی ادامه داد : در صورتی که زیرساخت‌های مناسب در فرودگاه های کشور فراهم نشود، می توانیم نوع دیگری از هواپیما را وارد کنیم.

پرورش با بیان اینکه شرکت‌ هواپیمایی هما طی قراردادی ،20 فروند هواپیمای مسافرتی کوتاه‌برد ( ای تی آر 72 ) با ظرفیت 70 مسافر از شرکت ای تی‌ آر (ATR) ایتالیا خریداری کرد، افزود : طبق توافق صورت گرفته در سال 2016، دو تا چهار فروند از این هواپیماهای مسافرتی به ناوگان ایران اضافه می‌شوند.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به کمبود هواپیما در کشور عنوان کرد : سالانه پنج میلیارد دلار ارز ، به شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرداخت می‌شود، به همین جهت بخش عمده‌ای از ارز به ایرلاین‌های خارجی منتقل می‌شود.

پرورش ورود هواپیماهای پهن‌پیکر به کشور از سال 2016 را مستلزم آماده شدن فرودگاه امام (ره) و دیگر فرودگاه‌های اصلی دانست و اظهار داشت : ورود فاینانس خارجی و برخی بانک‌های داخلی هم برای تامین مالی پیش‌بینی شده ،در غیر این صورت، ایرباس وعده همکاری با ایران را داده تا از طریق فاینانس و در قالب اجاره به شرط تملیک هواپیماها را به ایران بفروشد ، سپس مالکیت را به صورت اقساط به ما منتقل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار