تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 11 بهمن اختصاص دارد.

از آخرین قرارداد فوتبالی بکهام تا شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات در انگلیس

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز فوتبال به مهم ترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 11 بهمن(31 ژانویه) می پردازیم.

*درگذشت صفر ایرانپاک

11 بهمن 1387، صفر ایرانپاک، مهاجم سابق پرسپولیس و بهترین گلزن تاریخ دربی درگذشت.

ایرانپاک که متولد سال 1325 بود، فوتبال خود را از تیم شاهین اهواز آغاز کرد و سپس به پرسپولیس آمد.

وی پس از 10 سال حضور در پرسپولیس بازنشسته شد. ایرانپاک 74 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و با 7 گل نیز، بهترین گلزن تاریخ دربی پایتخت محسوب می شود.

وی 19 بازی ملی هم در کارنامه دارد.

سرانجام صفر ایرانپاک در سن 61 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان ریه در استکهلم سوئد درگذشت.

*علی کریمی به شالکه پیوست

11 بهمن 1389، علی کریمی که عضو تیم استیل آذین بود و شایعه‌هایی مبنی بر حضورش در تیم پرسپولیس شنیده می شد با چرخشی 180 درجه ای بار دیگر لژیونر شد و به بوندس لیگا و تیم شالکه پیوست.

قرارداد کریمی با شالکه تا پایان فصل بود و هدایت این تیم را ماگات سرمربی سابقش در بایرن مونیخ به عهده داشت.

البته حتی شایعه حضور کریمی در رئال مادرید هم شنیده می شد و گفته می شد که کریمی حاضر نشد برای حضور در رئال تست بدهد.

*رکوردشکنی در نقل و انتقالات انگلیس

31 ژانویه 2011، در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی انگلیس، سراسیمگی تیم ها برای خرید بازیکن و تقویت تیم خود باعث شکسته شدن 2 رکورد در نقل و انتقالات انگلیس شد.

اولین رکورد فروش مربوط به فرناندو تورس، مهاجم تیم لیورپول بود، باشگاه چلسی که به شدت علاقه‌مند به جذب این مهاجم اسپانیایی لیورپول بود، ابتدا، پیشنهادی 35 میلیون پوندی برای جذب وی به لیورپول داد اما این پیشنهاد را لیورپولی ها رد کردند. پس چلسی مبلغ پیشنهادی خود را بالا برد و 40 میلیون پوند برای جذب تورس پیشنهاد دادند که سرانجام این مبلغ پذیرفته شد و تورس به چلسی پیوست.با این انتقال، تورس تبدیل به گرانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس شد.

لیورپولی‌ها برای پر کردن خلا فرناندو تورس به سرعت وارد عمل شدند و اندی کارول را از نیوکاسل با مبلغ 35 میلیون پوند و لوییز سوارز را از آژاکس با مبلغ 22.7 میلیون پوند جذب کردند و در کل در روز آخر 7.94 میلیون پوند برای این 3 بازیکن در لیگ انگلیس هزینه شد، اندی کارول نیز با این مبلغ 35 میلیون پوندی، تبدیل به گرانترین بازیکن بریتانیایی شد.

با این وجود فقط لوییز سوارز در لیورپول موفق شد و تورس و کارول در باشگاه های جدیدشان موفق نبودند و ارزش این مبالغ هنگفت را نداشتند.

البته هیچ کدام از این 2 رکورد، تورس و کارول، دیگر متعلق به آنها نیست و اکنون آنخل دیماریا با انتقال از رئال مادرید به منچستریونایتد، با مبلغ 60 میلیون پوند، گرانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس است و رحیم استرلینگ با انتقال از لیورپول به منچسترسیتی، با مبلغ 49 میلیون پوند، گرانترین بازیکن بریتانیایی محسوب می شود.

*آخرین قرارداد دیوید بکهام

31 ژانویه 2013، دیوید بکهام آخرین قرارداد فوتبالی خود را امضا کرد و با قراردادی 5 ماهه به تیم پاری سن ژرمن پیوست.

هافبک 37 ساله انگلیسی که با تیم لس آنجلس گلکسی قهرمان لیگ آمریکا شده بود، با وجود آنکه هنوز یک سال دیگر با این تیم قرارداد داشت اما در نوامبر 2012 اعلام کرد که دیگر به این تیم بر نمی گردد.

با وجود آنکه شایعات زیادی درباره بازگشت بکهام به لیگ برتر انگلیس وجود داشت اما او لیگ فرانسه را برای خداحافظی از فوتبال انتخاب کرد و با تیم psg در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی قرارداد امضا کرد.

مبلغ قرارداد وی اعلام نشد، اما بکهام اعلام کرد که تمام دستمزد وی را به موسسه های خیریه کودکان اهدا کنند.

اگر چه بکهام تنها 10 مسأله در لیگ برای psg به میدان رفت اما به این تیم کمک کرد تا اولین عنوان قهرمانی لیگ را از سال 1994 به دست آورد و خودش نیز با این قهرمانی موفق شده در چهار کشور مختلف (انگلیس، اسپانیا، آمریکا و فرانسه) قهرمان شود.

وی در پایان فصل اعلام بازنشستگی کرد.


نخستین بازی بکهام در آخرین تیم باشگاهی اش + فیلم



*قهرمانی مصر در جام ملت های آفریقا

31 ژانویه 2010، مصر قهرمان جام ملت های آفریقا شد و یک رکورد را نیز به جا گذاشت، آنها از سال 2004 در 19 مسابقه متوالی در جام ملت های آفریقا، شکست نخوردند.

شروع مسابقه های بدون شکست مصر در جام ملت های آفریقا از فوریه 2004 آغاز شد و زمانی که با کامرون در آخرین مسابقه مرحله گروهی، بدون گل مساوی کردند، البته آنها با این مساوی از گروهشان صعود نکردند و حذف شدند. سپس مصر در دو جام ملت های 2006 و 2008 در هیچ مسابقه ای شکست نخورد و در هر 2 جام قهرمان شد.

پس از آن در جام ملت های 2010 نیز آنها بدون شکست به فینال رسیدند و در فینال باید برابر غنا بازی می کردند، این مسابقه که در 31 ژانویه 2010 در پایتخت آنگولا و با حضور 50 هزار تماشاگر برگزار شد تا دقیقه 85 بدون گل مساوی پیگیری می شد تا اینکه مصر در این دقیقه گل برتری را به ثمر رساند و برای هفتمین بار، قهرمان جام ملت های آفریقا شد.

علاوه بر این، این نوزدهمین مسابقه ای بود که مصر در جام ملت های آفریقا شکست نخورد و نهمین پیروزی پیاپی آنها در این جام بود، هر 2   رکورد آنها تاکنون پابرجاست، زیرا مصر دیگر نتوانست به جام ملت های آفریقا صعود کند و در سال های 2012، 2013 و 2015 در این جام غایب بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار