تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی هفت فروردین (۲۶ مارس) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،   در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.

* تساوی ایران در اولین بازی رسمی دایی روی نیمکت
۷ فروردین ۱۳۸۷، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ به مصاف تیم ملی کویت رفت و با نتیجه دو بر دو متوقف شد. این مسابقه در تهران برگزار شد و سر مربی تیم ما علی دایی بود. این دومین تجربه مربیگری دایی روی نیمکت تیم‌ملی و اولین مسابقه رسمی بود که او هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. دایی در بازی اول برابر بحرین در منامه شکست خورده بود.

*صدمین بازی ملی بکهام 
۲۶ مارس ۲۰۰۸ دیوید بکهام ۳۲ ساله صدمین بازی ملی خود را برای انگلیس در دیدار دوستانه برابر فرانسه انجام داد.

بکهام  پس از ناکامی تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۰۶ و در حالی که ۹۴ بازی ملی داشت از تیم ملی خداحافظی کرد و بعید به نظر میرسید که او به رکورد ۱۰۰ بازی ملی برسد. وی در زمان مربیگری مک لارن در تیم ملی ابراز تمایل کرد که به تیم ملی بازگردد ولی ابتدا توسط او به تیم ملی دعوت نمیشد. اما سپس مک لارن در چند مسابقه او را به تیم ملی دعوت کرد و بازیهای بکهام در تیم ملی به ۹۹ رسید. سپس نوبت کاپلو سرمربی سابقش در رئال مادرید بود که هدایت انگلیس را بر عهده بگیرد. کاپلو در اولین مسابقه ای که روی نیمکت انگلیس نشست در دیدار دوستانه برابر سوییس بکهام را به تیم ملی دعوت نکرد تا همه فکر کنند که او به بکهام اعتقادی ندارد و بازهای ملی بکهام به ۱۰۰ نخواهد رسید.

 اما کاپلو در دومین دیدارش برای بازی با فرانسه بالاخره بکهام را به تیم ملی دعوت کرد و او در این مسابقه صدمین بازی ملی خود را انجام داد .

این مسابقه را فرانسه با تک گل ریبری از انگلیس برد.

بکهام تا سال ۲۰۰۹ ، ۱۵ مسابقه دیگر برای انگلیس انجام داد و با ۱۱۵ بازی ملی از تیم ملی خداحافظی کرد.

بکهام به رویایش در تیم ملی رسید

* آخرین جام پیزلی در آنفیلد
۲۶ مارس ۱۹۸۳ باب پیزلی سرمربی موفق لیورپول آخرین جام خود را در این تیم با شکست منچستر یونایتد در فینال جام اتحادیه فتح کرد.

پیزلی از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۴ در لیورپول بازی کرد و وس از بازنشستگی به مربیگری روی آورد. او در سال ۱۹۷۴ پس از بازنشسته شدن بیل شنکلی جای او را روی نیمکت لیورپول گرفت و توانست ۲۰ جام از جمله شش قهرمانی لیگ و سه قهرمانی اروپا را همراه با این تیم به دست آورد. 

او در فصل آخر حضورش در لیورپول دو جام را به دست آورد. جام اول در فینال جام اتحادیه برابر منچستر یونایتد بود که پس از تساوی یک بر یک در طول ۹۰ دقیقه توانستند این تیم را دو بر یک در وقتهای اضاف شکست دهند و قهرمان شوند.

شاگردان پیزلی در آن فصل قهرمان لیگ هم شدند و با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم که واتفورد بود ، اول شدند.

* تولد دروازه بان تیم رم
۲۶ مارس ۱۹۷۷، دروازه بان تیم ملی ایتالیا و تیم رم، مورگان دی سانتیس متولد شد.
او فوتبال خود را از سال ۱۹۹۴ در تیم پسکارا آغاز کرد و سال ۱۹۹۷ به تیم یوونتوس پیوست. وی دو سال در یووه حضور داشت ولی آنجا یک دروازه بان نیمکت نشین بود و فقط در سه مسابقه به میدان رفت.

سپس در سال ۱۹۹۹ به اودینزه رفت و هشت سال در این تیم بازی کرد.درخشش او در این تیم باعث شد برای اولین بار به تیم ملی ایتالیا دعوت شود.

 وی سپس دو فصل را در سویا و گالاتاسرای گذراند و در سال ۲۰۰۹ دوباره به ایتالیا بازگشت و به ناپولی رفت و از سال ۲۰۱۳ نیز در تیم رم بازی می کند.

دی سانتیس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ به تناوب به تیم ملی دعوت میشد ولی او هم مثل بقیه ذخیره بوفون در تیم ملی بود و فقط شش بازی ملی در کارنامه دارد.

انتهی پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار