معاون مهندسی و توسعه شبکه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب کهگیلویه و بویراحمدگفت: شبکه آب و فاضلاب شهر یاسوج به روش کلکتوری(سیستم تقسیم و توزیع هوشمند آب) مجهز شده است.

مجهز شدن شبکه آب و فاضلاب شهر یاسوج به روش کلکتوریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛مسعود مرادیان  گفت: در این روش که به عنوان یکی از مطمئن ترین روش های آبرسانی در جهان است،به دلیل استفاده نکردن از اتصال های متعدد بین راهی ، دسترسی مستقیم به عملکرد مصرف کننده ها از طریق جعبه مرکزی و نیز تعادل فشار آب، روشی متمایز از دیگر روش هاست.
وی گفت: این طرح با بیش از دو هزارو 100متر لوله دارای شش خط انتقال ورودی وخروجی است.

وی صرفه جویی از طریق کاهش تعداد اتصال ها، قطر لوله، توزیع یکنواخت آب،امکان قطع و وصل کلکتور در مواقع ضروری،کاهش مصرف انرژی و عیب یابی سریع را از مزایای روش کلکتوری عنوان کرد.

وی بیان کرد:در گذشته آب از پمپاژها وارد شبکه توزیع می شد که با راه اندازی این روش آب به صورت مستقیم وارد شبکه توزیع می شود.

مرادیان اظهار کرد: برای نخستین بار کار نصب کلکتور با مخزن خروجی پنج هزار متر مکعب با هدف ارتقا،بهره وری ونصب شیر های جدید در شهر یاسوج اجرا شد.

وی عنوان کرد: این روش شبکه آبرسانی مناطق عدل ،شهرک های امام حسین و امام علی و شاهد ها را زیر پوشش خود قرار می دهد.

معاون مهندسی و توسعه شبکه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

بیش از 138 هزار مشترک آب و فاضلاب و 26 هزار مشترک فاضلاب شهری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.