رئیس دانشکده علوم پزشکی البرز از ارائه خدمات فعال به 210 مرکز سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید درفشی رئیس دانشکده علوم پزشکی البرز در افتتاحیه 2 هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در حاشیه شهرهای 17 استان کشور که صبح امروز در مرکز جامع سلامت مهدی آباد (البرز) برگزار شد، اظهار کرد: نظام ارائه خدمات بهداشتی در ایران سابقه دار است و برای همه جهان شناخته شده است ولی امروز به دلیل تغییراتی در حرکت و تحولاتی که در بحث مردم شناسی اتفاق افتاده است ضرورت تحول اساسی در ارائه خدمات سلامت یک نیاز ویژه است. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون 32 درصد جمعیت کل جهان حاشیه نشین هستند همه مسائل حاشیه‌نشینی با روستا نشینی تغییر کرده ما در گذشته خدماتی را به روستاها ارائه می‌کردیم ولی امروزه توان شبکه برای ارائه خدمات ضعیف است. شکل بیماری‌ها تغییر کرده اگرچه در گذشته بیماری‌های فلج اطفال،‌ دیفتری کنترل می‌شد و از مادران باردار حمایت لازم به عمل می‌آمد ولی امروزه تغییرات جمعیتی بسیاری رخ داده است و روستاها به سمت شهرها و حاشیه‌ها حرکت کرده اند. 

درفشی بیان کرد: در کشور ما 10 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد این گروه از خدمات فعال مراقبت سلامت برخوردار نیستند بنابراین این تفکر در وزارت بهداشت ایجاد شد که خدمات را در حاشیه شهرها ارائه کند.

وی تاکید کرد: اقدامی که در استان البرز در همین راستا قصد انجام آن را داریم ایجاد 210 مرکز سلامت و ارائه خدمات به تمام اقشار جامعه نوجوانان،‌ بزرگسالان و حتی نوزادان تازه متولد شده از جمله اقداماتی است که در همین راستا استان البرز قصد انجام آن را دارد.

وی خاطر نشان کرد: استان البرز تلاش می‌کند تا 6 ماهه اول سال 95 به گونه‌ای خدمات ارائه دهد تا همه اقشار جامعه از این خدمات برخوردار شوند و امیدواریم که در این راستا بتوانیم قدمهای بلندی را برداریم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.