استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : در سال 95 برای هر خدمت میزان هزینه ها باید محاسبه شود و با احتساب سود آن روی هر خدمتی سرشکن شود.

دکتر علی دباغ استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو  با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در سال آتی باید هزینه هر خدمت محاسبه شده و سود متوسط سرمایه گذاری در جامعه مشخص شود آنگاه می توان سود محاسبه شده در برابر هزینه ها را روی هر خدمتی که انجام می شود، سرشکن کرد.

وی افزود : در کنار تمامی این کارها، لازم است استانداردها نیز تعیین و معلوم شود هر خدمت چه هزینه ای صرفش شده و چه استانداردهایی باید داشته باشد.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح تحول سلامت اذعان داشت : این طرح به میزان قابل توجهی رضایتمندی مردم را افزایش و باعث کاهش مشکلات در حوزه سلامت شده است، چراکه بخشی از بودجه عمومی دولت صرف اینکار شده و بسیاری از مشکلات بیماران را مرتفع کرده است .

مدیر بازآموزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح جلسات متعدد و کارهای کارشناسی فراوانی انجام شده است افزود :  متدولوژی این طرح در حد توان قابل قبول بوده است و درکلان کشور خیلی از مشکلات را حل کرده است .

دباغ تصریح کرد : هر کاری که انجام می شود با منتقداتی همراه است و موافق و مخالفانی دارد و شاید مهمترین اشکال و ایراد طرح تحول این است که به پزشکان و پرستاران آنطور که باید اطلاع رسانی نشده و درگیر خود طرح نیستند.

این فوق تخصص بیهوشی قلب با ابراز اینکه در گروه پزشکی NGO های فراوانی داریم که همان انجمن های علمی تخصصی هستند خاطرنشان کرد : جلسات متعددی قبل و حین اجرای طرح تحول و همچنین کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات با این گروهها برگزار شد تا در حد امکان از نظرات آنها استفاده شود و اگر بسیاری از انتظارات برآورده نشده است ناشی از نقص تعاملات داخلی صنفی است.




انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار