دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصلاح‌طلبان 2ونیم برابر، اصولگرایان 3 برابر و مستقلین نیز 3 برابر کرسی‌های مجلس داوطلب دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(شنبه) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه  فجر و با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خون بر شمشیر توانست یکی از بزرگترین ابرقدرت‌های جهان اسلام یعنی آمریکا را به زانو درآورد، اظهارداشت: در 8 سال دفاع مقدس، ملت ایران با دست خالی در برابر اجماع ابرقدرت‌ها یعنی شوروی و آمریکا که پشت صدام بودند، آنها را به زانو درآورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  برخی‌ امروز درصددند که بگویند اگر وضع ایران را آمریکا تعیین نکند ما نمی‌توانیم کاری کنیم، قبل از پیروزی انقلاب هم می‌گفتند اگر می‌خواهید با شاه مبارزه کنید، باید دَم آمریکا را ببینید، آنها امروز هم می‌گویند شما نمی‌توانید اقتصاد کشور را اداره کنید، در حالیکه ما همیشه نشان داده‌ایم می‌توانیم با وجود موانع کارها را به بهترین نحو انجام دهیم.

رضایی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مصوبات جلسه امروز(شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنج بند از 18 بند سیاست‌های کلی خانواده که از سوی دفتر مقام معظم رهبری به مجمع ارسال شده بود، مورد بحث قرار دادیم.

وی افزود: در بند اول این سیاستها، بر ایجاد جامعه خانواده محور با تقویت و تحکیم خانواده در راستای الگوی اسلامی تاکید شده است.

رضایی با اشاره به بند دوم از سیاست‌های کلی خانواده افزود: در بند دوم نیز بر محورقرار گرفتن خانواده در مقررات، قوانین، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی مرتبط با نظام شهرسازی و همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی تاکید شده است.

وی برجسته کردن جایگاه خانواده برای تثبیت هویت ملی،  صیانت از خانواده و شکل‌گیری نهضت فراگیر ملی برای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده اسلامی را از بندهای سوم و چهارم سیاست‌های کلی خانواده خواند و گفت: در بند پنجم این سیاست‌ها، ارتقای سرمایه اجتماعی بر مبنای بکارگیری ظرفیت‌های آموزشی و تقویتی، فرهنگسازی و مقابله موثر با جنگ نرم دشمنان علیه خانواده و استفاده موثر خانواده از اوقات فراغت جمعی مورد تصویب قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این 5 سیاست امروز با اصلاحاتی تصویب شد البته در جلسات دیگر نیز این بحث‌ را ادامه خواهیم داد و تا پایان سال محضر مقام معظم رهبری پیشنهاد خواهیم کرد.

رضایی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برخی اعتراضات نسبت به ردصلاحیت‌ها شده است، خاطرنشان کرد: شکایت و اعتراضات باید مسیر قانونی را طی کند، در غیر این صورت آرامش جامعه بهم می‌ریزد.

وی شکل‌گیری فتنه 88 را خیابانی کردن شکایات دانست و افزود: اعتراضات غیرقانونی سبب سلب آرامش در جامعه می‌شود و قطعا به نفع هیچ‌کسی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امروز در جلسه مجمع در مورد ردصلاحیت‌ها بحثی شده است، افزود: خیر در جلسه امروز در این مورد هیچ بحثی صورت نگرفت، من نیز اطلاع دقیقی از استقلال هیئت‌های نظارتی ندارم ولی همانطور که به من اطلاع داده‌اند، اصلاح‌طلبان دو و نیم برابر ، اصولگرایان 3 برابر و مستقلین نیز 3 برابر کرسی‌های مجلس داوطلب دارند.

رضایی با اشاره به قراردادهای نفتی که از سوی دولت پیشنهاد می‌شود، گفت: متن قراردادها برای ما ارسال نشده است تا آنرا با سیاست‌های کلی انطباق دهیم.

وی افزود: برای اینکه دولت از رکود خارج شود، باید شرایط محیط کسب و کار بهبود یابد، در جدول دیده‌بانی کارآفرینی و کسب و کار در جهان رتبه ما 120 تا 130 است اما بدون بهبود در محیط کسب و کار سرمایه‌گذاران خارجی دل به کار نخواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید از حالت مصرفی به سمت دولت تولیدی حرکت کند، افزود: باید کاری کرد تا قراردادهای کاغذی به قراردادهای واقعی تبدیل شوند.

رضایی همچنین با تاکید بر لزوم وحدت اصولگرایان افزود: در انسجام ملی تک‌روی و پافشاری روی سلیقه‌های مختلف هم به همه و هم به اصولگرایان ضربه وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار