بنیاد سعدی در هفته گذشته نسبت به بودجه مصوب برای این نهاد اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طرح کتاب گردی سید عباس صالحی ، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول این هفته نیز ادامه یافت در جریان بازدید خود از کتابفروشی "مهام" گفت: این کتابفروشی مجازی آنلاین را با حجم قابل توجهی کتاب تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌کند.
 
به دنبال بودجه نهادهای مختلف فرهنگی در زمینه کتاب بنیاد سعدی خبرساز شد. "سید باقر سخایی" معاون اداری و مالی بنیاد سعدی نسبت به بودجه 7 میلیارد و 100 میلیوم تومانی این بنیاد اعتزاض کرد.
 
در این هفته ففدان " ابوالحسن نجفی"، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جامعه ادبی کشورمان را متأثر و داغدار کرد.
 
"غلامعلی حداد عالی" رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در مراسم تشییع پیکر وی اظهار داشت: ما یکی از چهره‌های درخشان زبان و ادب فارسی را از دست داده‌ایم. اما تفاهم‌نامه‌ای میان "سیدعباس صالحی"، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با "مسعود غلامپور"، مدیر عامل بنیاد ملت در سرای اهل قلم بسته شد و این تفاهم‌نامه در زمینه مسئله کتاب و کتابخوانی بود.
 
جشنواره‌های ادبی نیز از برگه خبررسانی جا نماندند. هشتمین جشنواره داستان انقلاب به کار خود پایان داد و برگزیدگان خود را معرفی کرد. دراین مراسم "مجتبی رحماندوست" نویسنده، دلیل پنهان شدن داستان انقلاب در زیرلایه‌های داستان‌نویسی جنگ را وقوع زود هنگام جنگ تحمیلی دانست و بیان کرد: ما باید داستان انقلاب را بخوانیم، بخوانیم، بخوانیم و داستان انقلاب را بنویسیم، بنویسیم، بنویسیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار