ما به عنوان کسی که مسئولیت فرهنگی دارد باید پشت اتفاقات فرهنگی بایستیم و نگذاریم با شکست مواجه شود زیرا فرهنگ متعلق به بالای شهر نیست و مربوط به جنوب شهر هم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز از طرح کتابفروشی به وسعت ایران در کتابخانه رازی رونمایی کرد.

سید عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار  داشت: ما در هفته  کتاب طرحی با عنوان کتاب فروشی به وسعت ایران آغاز کردیم. هدفمان از یک سو ارتباط با مردم و جامعه فرهنگی ایران با کتاب های جهان بود و از سوی دیگر این که یارانه‌ها در این فضای جدید مورد بهره‌وری قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این طرح علی‌رغم نقطه آغازین خود با استقبال خوبی از سوی ناشران و مخاطبان روبه رو شد که این استقبال موجب شد قسمت دوم آن با عنوان عیدانه کتاب از 22 بهمن آغاز به کار کند و اینکه مخاطبان بتوانند با 20 درصد تخفیف کتاب مورد نیاز خود را تهیه کنند. انتظار می‌رود که گام دوم هم مورد استقبال مخاطبان  و ناشران قرار بگیرد.

صالحی در ادامه افزود: رسانه باید از ایده‌ها و محرک‌های ترویج کتاب و کتابخوانی حمایت کند. ما به عنوان کسی که مسئولیت فرهنگی دارد باید پشت اتفاقات فرهنگی بایستیم و نگذاریم با شکست مواجه شود زیرا فرهنگ متعلق به بالای شهر نیست و مربوط به جنوب شهر هم می‌شود. محیط‌های فرهنگی مثل هوا و بلکه بالاتر از هوا برای انسان ضرورت دارد.

مجیدغلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به این طرح گفت: ما فراخوان این طرح را از 20 آبان ماه توسط رسانه‌ها اعلام کردیم. در فاز اول 215 ناشر و کتاب در سراسر کشور ثبت نام کردند که 150 کتاب فروشی از این سهم بهره‌مند کردیم و حدود 100 میلیون یارانه به این کتاب فروشی‌ها اختصاص یافت. علاوه براین 21 استان از این طرح بهره‌مند شدند که بیشترین سهم در تهران به 32 کتابفروشی و در اصفهان20 کتاب فروشی در خراسان رضوی به 10 کتاب فروشی اختصاص یافت. در مجموع حدود 14435 نفر از این امکانات استفاده کردند.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین خرید را به ترتیب استان اصفهان، تهران و استان گیلان داشته‌اند و بیشترین درآمد در وهله اول مربوط  به استان اصفهان، تهران و در آخر استان خراسان رضوی بود است.

غلامی جلیسی با بیان استفاده مصرف کنندگان از این طرح گفت: برای هر فرد مبلغ 100 هزار تومان در نظر گرفته شده که با ارائه کارت ملی می‌توانند از 15 تا 20 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به فاز دوم گفت: فاز دوم این طرح با عنوان عیدانه کتاب حدود 10 استان را سهیم کرده است که کف آن دو میلیون است و سقف آن در حال حاضر مشخص نیست مجموع فروش که در این طرح صورت گرفته 2 میلیارد تومان است.

غلامی جلیسی در پایان گفت: ما توانستیم میزان فروش را از هر ناشر  و همچنین استقبال از بیشترین کتاب‌ها را بررسی کنیم. ناگفته نماند این طرح شامل کتب آموزشی و  درسی نمی شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار