مهم نیست که چه بخش‌هایی از جشنواره حذف یا به آن اضافه شده است مهم حفظ جایگاه موسیقی امروز است که همین حداقل‌ها را هم تخریب نکنیم.

مهدی احمدی، سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با رپرتوار اجرایی خود در جشنواره گفت: دو بخش اجرا داریم که بخش اول موسیقی کلاسیک از دوران کلاسیک، رمانتیک و مدرن است و بخش دوم با توجه به انتظاراتی که از ارکستر ما وجود دارد قطعات کردی با حضور دو خواننده برجسته کردی اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ارکستر ما حدود 60 نفر نوازنده و 21 نفر گروه کر تشکیل می‌دهند و حدود 7 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و طی این سال‌ها دو بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت داشته که سال 92 آخرین اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان در جشنواره بود که در استان کردستان هم اجرا شد.
 
احمدی افزود: در رابطه با تغییرات جشنواره فعلاً نمی‌توانم قضاوتی کنم و حتی پیش‌بینی مثبت یا منفی هم در خصوص جشنواره موسیقی فجر ندارم و تا پایان جشنواره منتظر خروجی اجراها خواهم ماند.
 
وی اظهار کرد: مخاطبان جشنواره معمولاً از افراد خاص و علاقمند به موسیقی هستند و بسیار ریزبینانه عملکرد ما را رصد می‌کنند، به نظرم حمایت از موسیقی با همین رصد کردن صورت می‌گیرد و درست است که حمایت از موسیقی خیلی به حد انتظار نرسیده و گروه‌ها در شرایط آرمانی نیست، اما باید شرایط برایشان حفظ شود.
 
احمدی عنوان کرد: مهم نیست که چه بخش‌هایی از جشنواره حذف یا به آن اضافه شده است مهم حفظ جایگاه موسیقی امروز است که همین حداقل‌ها را هم تخریب نکنیم.
 
وی در رابطه با انصراف داوران به بهانه باندبازی در جشنواره بیان کرد: به نظرم قضاوت در زمینه هنر سلیقه‌‌ای است و اشکال از جایی شروع می‌شود که تحمل نظرات دیگران را نداریم متأسفانه هم داوری کردن و هم داوری نکردن به جشنواره لطمه می‌زند داوری در جریان‌سازی جشنواره می‌تواند مؤثر باشد و کسانی که از جشنواره رفتند نظر خودشان را دارند.
 
سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان بیان کرد: هیئت داوران این دوره افراد برجسته‌ای هستند و از طرفی دیگر جوان‌گرایی که در این بخش صورت گرفته قابل ارزش است که البته جای عده‌ای هم خالی است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار