اظهارنظر تنظیم‌کننده قطعات «شهرزاد» درباره جشنواره موسیقی فجر

داور‌هایی که در جشنواره موسیقی فجر حضور دارند، باید از اهالی موفق موسیقی باشند.

بهروز صفاریان آهنگساز که به عنوان داور در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد تغییرات رخ داده در این جشنواره گفت: به هر حال جریان خوبی به راه افتاده است که سال‌ها پیش باید این اتفاق رخ می‌داد؛ یعنی ما نباید منتظر می‌ماندیم که نهادی مثل «خانه موسیقی» اقدام به برگزاری جشنواره به این شکل کند. ولی با این تفاسیر همین هم ما را راضی می‌کند و فقط امیدواریم این هم جزو جریان‌هایی نباشد که در بخش‌های دولتی کیفیت و ماهیت خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: من ترجیح می‌دهم، جشنواره موسیقی فجر خصوصی برگزار شود و اتفاقات بهتری رخ دهد. ما به عنوان هنرمند تا به امروز حمایت و وظیفه خود را انجام داده‌ایم؛ ولی پس از این اگر نتیجه‌ مورد نظر حاصل نشود، به طور حتم جریان جذابی نخواهد بود.

صفاریان در مورد تغییرات جشنواره امسال نیز گفت: اولین بار است که جشنواره به این شکل برگزار می‌شود. سال‌های پیش اجراها به خصوص در حوزه پاپ، فقط جنبی و اتفاق خاص و رقابتی دیده نمی‌شد.

وی افزود: البته به طور حتم کم و کاستی‌هایی خواهد داشت که امیدواریم مدیران مسئول و مربوطه زمانی گذاشته و برای سال‌های آینده این موضوع را جبران کنند که هم حق کسی پایمال نشود و هم به شکل دقیق‌تر انجام شود.

تنظیم‌کننده قطعات سریال «شهرزاد» در مورد هیئت داوران اظهار داشت: در انتخاب هیئت داوران و یکسری مسائل دیگر باید دقت‌نظر بیشتر و مدیریت متمرکزتری لحاظ می‌شد و انتخاب آثار دقیق‌تر انجام می‌شد. داورهایی که در جشنواره حضور دارند، باید از اهالی موفق موسیقی باشند که جایگاه اظهار نظر در مورد آثار را داشته باشند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در بعضی از بخش‌ها افرادی وجود داشتند که صاحب نظر نبودند و آثار موفقی در حوزه‌ای که داوری می‌کنند، نداشته‌اند. زیبایی‌شناسی از دید داورها باید یک تصمیم واحد باشد و از حضور آدم‌های موفق و صاحب نظر استفاده شود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار