نوربخش در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر:

کمیته نظارت اجرای سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر را لغو کرد

مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از تصمیم کمیته نظارت این دوره از جشنواره برای حضور نداشتن سالار عقیلی خبر داد.

کمیته نظارت اجرای سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر را لغو کردبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا نوربخش در حاشیه نشست رسانه ای مدیران سامانه های فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر که ظهر امروز دوشنبه ۵ بهمن ماه برگزار شد، در خصوص حذف عقیلی از جشنواره موسیقی فجر گفت: تصمیم کمیته نظارت این دوره از جشنواره این است که سالار عقیلی در جشنواره اجرایی نداشته باشد.
 
وی افزود: ما امسال در ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر کمیته های مختلفی را طراحی کردیم که کارهای هماهنگی جشنواره را انجام می‌دهند. یکی از این کمیته ها، کمیته نظارت جشنواره است که با هماهنگی با مراجع ذیصلاح نسبت به صدور مجوزها و استعلام ها و نظارت قبل و بعد از اجرا اقدامات لازم را انجام می‌دهد و بر اساس این استعلام ها گروه‌ها در جدول جشنواره قرار می‌گیرند.
 
مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: برنامه آقای عقیلی هم در همین چارچوب بود و از زمانی که حضور ایشان در یکی از شبکه های ماهواره‌ای مساله ساز شد این موضوع در دستور کار کمیته نظارت قرار گرفت و به این جمع بندی رسیدیم که ایشان در جدول حضور نداشته باشد.
 
نوربخش در حالی این خبر را اعلام کرد که دقایقی قبل حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد لغو اجرای سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر هنوز قطعی نشده است و باید ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود.

نوربخش در ادامه عنوان کرد: همان طور که در نشست‌های گذشته اعلام کردیم مبنای من و همه دوستان این است که بتوانیم جشنواره متفاوتی را داشته باشیم و با حفظ دستاوردها رویکرد خوبی را داشته باشیم. در زمینه بلیت‌فروشی سعی‌مان بر این بوده، از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. برای همین از تمام ظرفیت‌ها و فعالان این عرصه دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: سایت میرسی که از جمله سایت‌های تازه‌ تاسیس است، به دلیل آورده‌هایش برای جشنواره موسیقی و مجموعه مخاطبانی که در اختیار دارد، در لیست جشنواره قرار گرفته است و دلیل عدم حضور سایت ایران کنسرت در این مشارکت این است که این سایت درخواست فروش انحصاری بلیت‌های جشنواره را داده بود که ما در نهایت دلایل آن را نپذیرفتیم و همکاری‌مان صورت نگرفت.

وی ادامه داد: سایت تیوال علی‌رغم اینکه بیشتر در زمینه تئاتر فعالیت داشته، اما مدت‌هاست در زمینه موسیقی هم فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان مثال بلیت کنسرت اخیرم با گروه قمر از این سامانه فروش رفت؛ اما با جمع‌بندی‌های انجام دادیم سعی کردیم بیشترین بار  را بر دوش سایت 84200 قرار دهیم؛ زیرا سابقه طولانی‌تر و گسترده‌تری در این زمینه دارد.

در ادامه نوربخش در رابطه با تخفیف‌هایی که برای دانشجویان صورت گرفته، بیان کرد: سقف در نظر گرفته شده برای دانشجویان 95 هزار تومان و حداقل آن 30 هزار تومان است که البته این سقف برای برخی از سالن‌ها کمتر است و سعی شده قیمت‌ها را به طریقی تعیین کنیم تا مخاطبان قدرت خرید و امکان حضور در جشنواره را پیدا کنند. امیدوارم ناهماهنگی در بلیت فروشی نداشته باشیم؛ اما این تعدد سایت‌های فروش بلیت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم جشنواره بتواند همه ظرفیت‌های موجود را به کار گیرد و انحصاری وجود نداشته باشد. در سال‌های گذشته که به عنوان مشاور در جشنواره فجر حضور داشتم مسائلی وجود داشت که سعی کرده‌ایم که بسیاری از آن‌ها در این دوره وجود نداشته باشد و از رابطه‌گرایی و رانت پرهیز کنیم و در نهایت سعی می‌کنم پس از اتمام جشنواره، گزارشی شفاف از عملکرد کلی جشنواره را ارائه دهم.

در ادامه نیک‌نژاد در رابطه با تفکیک کلی فروش بلیت‌ها از طریق سامانه‌های در نظر گرفته شده گفت: به صورت کلی تمامی اجرای بانوان تالار وحدت و رودکی متعلق به سایت 84200 است و اجراهای مجموعه فرهنگسرای نیاوران، ارسباران، تالار وحدت و رودکی و دو اجرای گروه پالت، کامکار در برج میلاد بر عهده سایت تیوال.

وی ادامه داد: سه مجموعه به صورت مشترک فعالیت یکدیگر را همپوشانی و تبلیغ می‌کنند و عملکرد یکدیگر را در سایت‌هایشان معرفی می‌کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.