فیلترهای سرامیکی ماکرو متخلخل که از آن ها به غشاهای سرامیکی نیز یاد می شود در اصفهان تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت:فیلترهای سرامیکی توسط شرکت دانش بنیان ره‌آورد مواد آپادانا، تولیدمی شود.

مهدی کشمیری گفت: فیلترهای سرامیکی ماکرو متخلخل که از آنها به غشاهای سرامیکی نیز یاد میشود، دستهای از مواد پیشرفته مهندسی بوده که علاوه بر پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، دارای تخلخل باز و بهم پیوسته در مقیاس میکرونی بوده و از این لحاظ مناسب انواع کاربردهای انتقال سیالات میباشند.

کشمیری گفت : فناوری ساخت این محصول همگام با فناوری روز اروپا بوده و بر همین اساس ایران نیز در زمره معدود کشورهای تولیدکننده این محصول قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فیلترهای سرامیکی گفت: هم اکنون این محصول در سه گرید آلومینا (کدمحصول: CFAL_80)، آلومینا سیلیکاتی (کدمحصول: CFAS-80) و سیلیکن کاربایدی (CFSC_80) با خواص مختلف تولید می­شود.

مسعود پروانيان افزود: این محصولات به دلیل پایداری حرارتی و شیمیایی بالا و نیز ماهیت تخلخل باز در کلیه کاربردهای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می­گیرند.

پروانیان اضافه کرد :این محصولات بسته به نوع رده در محدوده دمایی 1200 تا 1500 درجه سانتیگراد و در هر شرایط شیمیایی اعم از اسیدی و بازی قابل کاربرد هستند و از خواص بارز قابل تغییر در این محصولات میتوان به درصد تخلخل، اندازه حفرات و در نهایت به سطح ویژه این محصولات اشاره نمود که این موارد در حین فرآیند تولید قابل تنظیم است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فیلترهای سرامیکی گفت: استفاده از این محصول به عنوان فیلتر مذاب در ریختهگری قطعات ریختگی، پاکسازی و تصفیه ذوب از آخالها و ذرات اکسیدی و نیز شکست جریان متلاطم و تبدیل آن به جریان آرام و در نتیجه عدم ماسه‌شویی در حین پر شدن قالب را به همراه دارد. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.