همايش تجليل از خادمين وخيرين استقبال از زائرين اربعين شهرستان بهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون سياسي انتظامي استاندار در همایش تجلیل از خادمین و خیرین  شهرستان بهار با  اشاره  به اينکه شهرستان بهار در ايجاد وشکل دهي استقبال از زائرين اربعين به عنوان الگو در استان مطرح است افزود: امسال در ايام اربعين 10موکب بزرگ در سطح استان تشکيل شد که روزانه پذيرای بيش از 20هزار نفر از زائرين از سایر نقاط کشور بوده است.

محمد ابراهيم الهي تبار به اجراي شدن برجام و نقش آن در اقتصاد کشور اشاره کرد گفت: اجرايي شدن برجام و رفع تحريم هاي ظالمانه حاصل تلاش گسترده دولت و تيم مذاکره کننده در کنارپايمردي ملت شريف ايران در سايه هدايت هاي مقام معظم رهبري است که سرانجام قدرت هاي بزرگ در برابر اراده فولادين ملت ايران سر تعظيم فرود آوردند.

فرماندار بهار هم با بيان اينکه موکب آيت اله بهاري شهرستان بهار در ورودي اين شهرستان به مدت ده روز در ايام اربعين روزانه پذيراي بيش از5هزار نفر از زائرين اهل بيت بوده است افزود: امسال خيرين شهرستان بهار بيش از80ميليون تومان به ستاد استقبال از زائرين کمک کرده اند .

وي گفت: در ايام اربعين بيش از 3هزار نفراز زائرين در حسينيه ها، مساجد و چادرها اسکان داده شده است.

حجت الاسلام حاتم نيا امام جمعه شهرستان بهار، اين شهرستان را شهرستان خادمين زائرين اهل بيت دراستان دانست و گفت: اعتقادات مردم اين شهرستان ستودني است چراکه اين شهرستان در مسير اصلي زائرين از ايران به سمت کربلا است که در ايام اربعين حسيني مردم با ايجاد موکب هاي مختلفي به صورت خودجوش به استقبال از زائرين اهل بيت مي روند.

در ادامه رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان همدان هم گفت:خيرين استان همدان بيش از دو کيلو طلا و850ميليون تومان پول نقد به ستاد بازسازي عتبات عاليات استان کمک کرده اند.

بادامي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان در همايش تجليل از خيرين و خادمين استقبال از خادمين اربعين در شهرستان بهار با بيان اين که در سال جاري دو کيلو طلا توسط مردم استان همدان براي کمک به بازسازي عتبات عاليات و حرم هاي مطرح به ويژه در کربلا و نجف مصرف خواهد شد افزود: بيش از300ميليون تومان کمک و نزورات مردمي براي صحن حضرت زهرا(س)جمع اوري شده و بيش از 300ميليون تومان هم براي گنبد مصلاي امام حسين (ع)که به عنوان طرح معراج معروف است پرداخت شده است.

وي گفت: براي ساخت صحنه حضرت زينب(س) هم مبلغ250ميليون تومان توسط مردم استان به ستاد بازسازي عتبات عاليات استان کمک شده و همچنين 32نفر نيروي متخصص در سه شهر سامرا ،نجف و کربلا از استان در حال فعاليت هستند که گروه بعدي هم در اواخر بهمن اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تجلیل ، خادمان ، خیرین ، همایش ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.