مديرعامل صندوق كارآفريني اميد استان همدان از انعقاد تفاهمنامه اين صندوق با سازمان تاكسيراني به منظور پرداخت تسهيلات، در راستاي نوسازي و بهسازي 200 دستگاه تاكسي درون شهري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن افروخته گفت: موضوع حمايت از حمل و نقل عمومي درون‌شهري در قالب تاكسيراني و با همكاري اين سازمان به عنوان يك فعاليت جديد از سوي صندوق كارآفريني استان مطرح شد كه در اين رابطه استان همدان به عنوان نخستين استان در كشور اقدام به اجراي اين طرح كرد.

افروخته در تشريح فعاليت‌هاي صورت گرفته در راستاي اجراي اين طرح عنوان كرد: مجموعه اقدامات در راستاي بررسي مباحث فني و حقوقي انعقاد اين تفاهم‌نامه از چند ماه گذشته توسط كارشناسان صندوق كارآفريني اميد و سازمان تاكسيراني آغاز شد كه در نهايت با تصويب اصول زيربنايي و در نظر گرفتن اولويت‌هاي سازمان تاكسيراني امكان اجراي طرح مذكور فراهم شد.
وي افزود: در همين رابطه متناسب با مفاد تفاهم‌نامه، سازمان تاكسيراني همدان اقدام به معرفي افراد واجد شرايط به منظور دريافت تسهيلات نمود.

وي با اشاره به اينكه اين تفاهم‌نامه باب جديدي به منظور گسترش روابط صندوق با سازمان تاكسيراني به وجود آورده است، گفت: در صورت موفقيت اجراي اين طرح، پيگيري طرح مذكور در ساير شهرستان‌ها را در نظر داريم.

مديرعامل صندوق كارآفريني اميد استان با بيان اينكه در انعقاد اين تفاهم‌نامه و اجراي آن، شهردار و مديرعامل سازمان تاكسيراني همدان تلاش‌هاي وافري داشته‌اند، خاطرنشان كرد: در راستاي پيشبرد مفاد تفاهم‌نامه مذكور به پرداخت وام و عمليات مالي توسط صندوق كارآفريني اميد و شعبات آن در سطح شهر و عمليات اجرايي آن شامل ثبت‌نام از متقاضيان، از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده و جايگزيني خودروهاي مورد تأييد شوراي عالي كشور از سوي سازمان تاكسيراني شهر همدان اجرايي مي‌شود.

وي ادامه داد: سقف تسهيلات اعطايي به متقاضيان 80 درصد قيمت خودرو، معادل 25 ميليون تومان است كه اين تسهيلات به صورت قرض‌الحسنه به افراد پرداخت مي‌شود.
وي تصريح كرد: در صورت موفقيت‌آميز بودن طرح، اجراي آن در ساير شهرستان‌ها را پيگيري مي‌نماييم.

وي افروخته خاطرنشان كرد: هم‌اكنون عمليات اجرايي طرح شامل ثبت‌نام از متقاضيان در حال انجام است و در خصوص دريافت خودروها از ايران خودرو نيز مذاكرات به انجام رسيده و تا پايان سال عمليات نوسازي خودروها تا پايان سال محقق خواهد شد.

وي حمايت از بنگاه‌هاي خرد و نوپا در زمينه‌هاي مختلف را از مجموعه فعاليت‌هاي صندوق كارآفريني اميد دانست و يادآور شد: آن بخش از فعاليت‌هايي كه بانك‌پذير نيستند و نيازمند حمايت به منظور ايجاد اشتغال در قالب مشاغل خانگي و خود اشتغالي مي‌باشند، از سوي اين صندوق مورد توجه قرار مي‌گيرند.

وي بيان كرد: در حقيقت صندوق كارآفريني اميد با انعقاد تفاهم‌نامه‌هايي با دستگاه‌هاي اجرايي در صدد بررسي ضوابط فني و شناسايي افراد واجد شرايط براي ايجاد اشتغال است كه در اين خصوص ارائه مجوزهاي اوليه از سوي اين صندوق عملياتي مي‌شود.

وي در پايان انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تاكسيراني را اقدامي رضايت‌بخش به منظور ارتقاي سطح كيفي خدمات شهري دانست و يادآور شد: در اين زمينه بايد از خدمات شايسته شهرداري و مديرعامل سازمان تاكسيراني تقدير كرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.