محققان با استفاده از DNA نانو حفره‌هایی را تولید کردند که می‌تواند برای تولید دارو مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محققان دانشگاه کالج لندن موفق شدند با استفاده از DNA نانو حفره‌هایی با ویژگی‌های از پیش تعیین شده، تولید کنند. این ساختارها که با تقلید از طبیعت ساخته شده می‌تواند برای تولید دارو مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان از DNA به عنوان یک واحد ساختمانی مولکولی برای ساخت حفره‌های زیست تقلیدی سنتری استفاده کرده‌اند. این روش سبب بهبود روش انتقال داروها می‌شود و همچنین به گسترش و پیشرفت حوزه زیست شناسی سنتری کمک می‌کند.

نتایج این تحقیق که نشان می‌دهد که DNA چگونه می‌تواند برای ساخت حفره‌های مقاوم و قابل پیش‌بینی که دارای شکل و بار معینی برای کنترل مولکول‌های عبور کننده از حفره‌ها هستند، استفاده شود.

هورکا از دانشکده شیمی یا VCL می‌گوید: حفره‌های زیستی طبیعی ساخته شده از پروتئین‌ها برای انتقال محموله‌ها به درون و خارج سلول‌های زیستی بسیار ضروری است. اما طراحی و ساخت آنها از نشاسته سخت و مشکل است. DNA نویدبخش یک مسیر راهبردی جدید برای ساخت حفره‌های سنتری بسیار ویژه است که بسته به نیاز می‌توانند باز و بسته شوند. با ساخت این حفره‌ها درون محموله‌های دارویی، ما انتظار داریم که دارو رسانی هدفمند دقیقتر از گذشته انجام شود.

با استفاده از واحدهای ساختمانی DNA، این گروه تحقیقاتی موفق به طراحی حفراتی با ساختار و خصوصیات از پیش مشخص شدند که به طور دقیق درون دیواره‌ها یا غشاهای محموله‌هایی کوچک به اسم وزیکول قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.