رییس انجمن شیمی ایران گفت: آمار تولید علم کشور در امسال نشان می‌دهد 22 درصد این تولید علم مربوط به شاخه شیمی و گرایش‌های آن است.

مجتبی شمسی‌پور رییس انجمن شیمی ایران در گفت‌وگو با  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: یکی از وظایف انجمن‌های علمی برگزاری سمینارها و کنگره‌ها در سطح ملی و یا بین‌المللی برای اشاعه علم و پیشرفت و شاخه علمی است.

برگزاری بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران به منظور اشاعه علم، مشخص شدن توانایی‌های علمی مملکت برای مسئولین، استفاده از توانایی انجمن‌ها در بحث‌ توسعه و فن‌آوری است.

وی افزود: با توجه به منابع نفت و گاز و... که در اختیار داریم شیمی به عنوان مزیت‌های اصلی مملکت می‌تواند در جهت تولید ثروت برای کشور مفید واقع شود رئیس انجمن شیمی ایران اظهار داشت: متأسفانه توجه کافی به رشته شیمی در کشور نیست و در این زمینه ضعیف هستیم ضمن این که شیمی ایران بدنه‌ای قوی دارد و می‌تواند تولید ثروت کند.

22 درصد تولید علم امسال در کل کشور مربوط به شاخه شیمی با گرایش‌های مختلف است که این نشان می‌دهد علم شیمی ما به گونه‌ای است که در مسائل صنعتی و شیمیایی مربوط توانایی‌های مورد توجه‌ای را دارد که توانسته این درصد از تولید علم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌ها بودجه‌ای را در اختیار ندارند نه تنها دولت حمایتی از این دست نمی‌کند بلکه از تجارب انجمن‌ها هم کمتر استفاده می‌کند در صورتی که انجمن‌ها بسیار می‌توانند نقش آفرینی کنند و مؤثر واقع شوند.

شمسی پور در پایان یادآور شد: در مقطع دکتری حداقل 15 هزار و در مقطع کارشناسی به بعد حدود 5 میلیون تحصیل کرده بیکار داریم که باید تدابیری را برای زمینه اشتغال این تحصیل کرده‌ها در نظر قرار بدهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار