در پی اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور مبنی بر حذف کنکور؛

دانشگاه پیام نور در انتظار تصویب نهایی حذف کنکور از سوی کار گروه ماده 4

در پی انتشار خبر حذف کنکور کارشناسی پیام نور مسئولین این دانشگاه منتظر اعلام نظر نهایی از سوی کار گروه ماده 4 پذیرش دانشجو هستند.

دکتر حسامی قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات حذف کنکور کارشناسی پیام نور گفت: در دوره جدید دانشگاه پیام نور از اهداف اصلی این دانشگاه حذف کنکور بوده است بنابراین دانشگاه پیام نور نقش عمده ای را در حذف کنکور داشته است.
 
وی افزود: از سال گذشته این امکان فراهم شد و با هماهنگی که با وزارت علوم صورت گرفت 50 درصد رشته محله های دانشگاه پیام نور بدون کنکور و از دفترچه سازمان سنجش خارج شد.
 
حسامی تصریح کرد: طی یکماه گذشته وزارت علوم بحث حذف کنکور دانشگاه پیام نور در کلیه رشته ها را مطرح کرد که ما هم اعلام آمادگی کردیم و در حال حاضر این اتفاق هنوز تصویب نشده و ما منتظر تصویب نهایی کار گروه هستیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا قبل از تصویب نهایی این خبر از سوی دانشگاه پیام نور اعلام شد گفت: شاید به حدی این خبر خبری خوش بوده که تصمیم به اعلام آن گرفته شد ولی حقیقت امر این است که ما خبر اعلام آمادگی خود را مطرح کرده ایم و به هر حال دانشگاه پیام نور رسماً تصمیم به این کار گرفته و باید توجه داشت که مهم دستگاه برگزار کننده مجری است که اعلام آمادگی بکند چرا که قانون و قانونگذار طبیعتاً به دنبال این است که این شرایط را برای کشور فراهم بکند تا جوانان بدون دغدغه و استرس کنکور در رشته های مورد علاقه فرد تحصیل کنند.
 
حسامي گفت: ما آمادگی حذف کنکور در تمام رشته های پیام نور را داریم و تقسیم نهایی با وزارت علوم است که شاید به دلیل وجود معذورات این تعدا را کاهش دهد./س
برچسب ها: پیام ، نور ، کنکور ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار