مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: تاكنون بنياد مسكن با همكاري اداره ثبت اسناد و املاك استان تعداد 208 هزار و 903 جلد سند مالكيت تحويل صاحبان واحدهاي روستايي و شهري در استان داده است.

صدور بيش از 200 هزار جلد سند مالكيت روستايي و شهري در آذربايجان‌شرقي به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدي در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد 193هزار و 17 جلدسند در روستاهاي بالاي 20 خانوار استان و تعداد 15 هزار و 886 جلد سند درشهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت به متقاضيان دارای شرايط و كساني‌ كه تشكيل پرونده کرده بودند، صادر شده است.

وی سند دار كردن واحدها و املاك روستايي را موجب رسميت بخشيدن به مالكيت روستاييان و جلوگيري از مهاجرت بي رويه روستاييان به شهرها دانست.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامی استان اظهار كرد: به منظور ايجاد انگيزه و تشويق در سرمايه گذاري در روستاها و بهره‌گيري آسان تر از اعتبارات، تسهيلات بانكي، تثبيت مالكيت عرصه و اعيان به نام صاحبان آن، بنياد مسكن استان موظف شد از ابتداي برنامه دوم توسعه اقدام به تهيه تقشه تفكيكي بافت مسكوني و  روستایي دارای شرايط كند تا براي صدور سند به اداره ثبت ارسال شود.

محمدي تصريح كرد: علاوه براين سنددار شدن املاك روستايي در توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي روستاها نيز بسيار موثر خواهد بود و همچنين واحدها و املاك روستايي باعث ارزش و جايگاه بالاتر ملك مي شود و مالك مي‌تواند از سند براي ضمانت هاي بانكي و ... استفاده كند.

وی یادآورشد: هدف از تهیه و ارائه سند مالکیت تک برگ ساماندهی مالکیت اراضی، بهره‌مندی روستائیان از تسهیلات بانکی، افزایش تعهد حقوقی املاک است ونيزاز بين بردن اختلافات، كمك به توسعه اقتصادي روستاها، ساماندهي نظام مالكيت اراضي، بسترسازي استفاده روستاييان از تسهيلات بانكي و... از مزاياي صدور سند مالكيت روستايي است.

گفتني است،صدور سند مالكيت روستايي باعث جلوگيري از بروز اختلافات ملكي و تسريع در امور بهسازي روستاها مي‌شود و روستاييان در صورت داشتن سند مالكيت با خاطر آسوده مي‌توانند در اراضي خود سرمايه‌گذاري كرده و از تسهيلات كم‌ بهره بانك‌ها و موسسات مالي و نيز از طرح‌هاي بنگاه‌هاي زود بازده اقتصادي استفاده كنند.
 
انتهای پیام/ع

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.