معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی از جلوگيری از ورود آفات و نهال های بدون مجوز به استان بابرقراری پست هاي قرنطينه در مبادی های وروری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ پورخاتون گفت: هر ساله با فرارسيدن فصل نقل و انتقالات نهال، افراد سود جو نا آگاهانه يا مغرضانه مبادرت به ورود يا فروش نهال های بدون مجوز و گواهی سلامت در سطح استان می کنند كه با توجه به احتمال آلودگی اين نهال ها و انتقال آفات وبيماری های خطرناک، سلامت باغات استان را به خطر می اندازد و سبب نابودی بخش توليد (اعم از باغدار،توليدكننده نهال سالم و اشتغال ايجاد شده در اين زمينه) می شود.

وي يكی از راه های حفظ وحراست باغات استان و حمايت از سرمايه باغداران را استقرارپست قرنطينه عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد هر ساله در فصل نقل و انتقالات نهال(از اول بهمن تا پايان اسفند) در مهمترين مبادی ورودی استان پست قرنطينه برقرار شود تا از ورود آفات و بیماری های قرنطینه ای که هنوز وارد استان نشده جلوگیری بعمل آید.

پورخاتون خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیته فنی نهال استان مقرر شده است از اول بهمن امسال به مدت دو ماه در مهمترین مبادی ورودی شهرستان های کرمان، بم، راور، انار، سیرجان، فهرج و ریگان پست قرنطینه برقرار شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نهال ، جلوگیری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.