با بهره برداری از اولین نهالستان سیرجان با ظرفیت 300 هزار اصله نهال، سیرجانی ها انواع نهال مورد نیاز باغ ها را بدون واسطه ها و دلالان تهیه می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : اولین واحد پرورش نهال سیرجان در منطقه محمود آباد پس از 2 سال آماده سازی ، کاشت و پرورش بیش از 10 نوع درختان سردسیری و گرمسیری کار خود را با توزیع نهال مورد نیاز کشاورزان آغاز کرد.

احمد مسعودی تصریح کرد : این واحد تولید نهال در زمینی به وسعت 4 هزار مترمربع و با ظرفیت پرورش 300 هزار نهال درختان سردسیری و گرمسیری با هزینه 2 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

وی گفت : این نهالستان برای 5 نفر به طور دائم و برای 300 نفرروز در اسفند ایجاد اشتغال کرده و قرار است در طرح توسعه به ده هکتار افزایش پیدا کند .

الهه پورمختار کارشناس کشاورزی این مجموعه تولید نهال نیز گفت : با عرضه نهال توسط یک نهالستان بومی دست دلالانی که از برخی استانها اقدام به فروش نهالهای آلوده و گران می کردند، کوتاه شد.

وی با اشاره به برداشت نهال به روش مکانیزه و آسیب نرسیدن به ریشه افزود: هم اکنون نهال انواع درختان از جمله همه نوع انگور و انجیر ، خرمالو ، انواع انار ، آلو ، زیتون ؛ انواع درختان سیاه ریشه پس از آزمایش برای اطمینان از نبود آفات توزیع می شود./س


برچسب ها: دلالان ، نهال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.