به گزارش خبرنگار
اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه
خبرنگاران جوان؛ در این تحقیق، محققان چیزی در حدود 2112 رزومه کاری
را در پاسخ به چند موقعیت شغلی، به کارفرمایان ارسال کردند. تنها تفاوت
اصلی میان این رزومهها، نام و تصویر پروفایل فیسبوک بود. به این منظور از
حسابهای تقلبی فیسبوک استفاده شد تا تصویر پروفایل، مطابق با نظر محققان
تنظیم شود. عکسهای استفاده شده نیز توسط 195 بیننده با اعدادی از 1 تا 7
در خصوص دربر داشتن مشخصاتی مانند وظیفهشناسی، سازگاری، ثبات عاطفی،
برونگرایی، گشادهرویی و جذابیت امتیازبندی شدند.
پروفسور استیجن برت از دانشگاه قنت در این خصوص میگوید:
"
افراد جویای کاری که عکس مناسبی برای پروفایل فیسبوک خود قراردادهاند
بهطور متوسط 21 درصد پاسخ مساعدتری در مقایسه با افرادی که عکس پروفایل
مناسبی ندارند از سوی کارفرمایان دریافت کردهاند. تفاوت در شانس دعوت به
مصاحبه کاری نیز در افرادی که تصویر مناسبی برای پروفایل خود انتخاب
کردهاند تا 40 درصد بیشتر از دیگران است."
بر اساس این تحقیق،
افرادی با سطح تحصیلات بالاتر، در مقایسه با دیگران میل بیشتری برای کنترل
حساب فیسبوک خود دارند. این اولین تحقیق محققان در خصوص تاثیر پروفایل
فیسبوک روی موقعیتهای شغلی است. این در حالی است که در آمریکا برخی
شرکتها از افراد جویای کار گذرواژه دسترسی به حساب کاربریشان را نیز سوال
میکنند تا در زمان مصاحبه، دسترسی کاملی به فیسبوک آنها داشته باشند.
انتهای پیام/